Skinnställ framtagna för dom långa&smala heter vadå?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag har googlat en sväng men inte funnit vad jag letade efter, så ni på SH.com får försöka hjälpa mig istället. (Vilken ära va?)

Jag är på jakt efter ett skinnställ på riktigt nu, och med en budget på 8000 bör jag kunna skramla ihop nått tycker jag. Jag minns att jag lyckades hitta skinnställ som var framtagna för såna som ser ut som mig (193cm/76kg) en gång i tiden, men nu när det verkligen gäller så är dom såklart borta. :mad:

Är det någon här som på rak arm kan säga ett märke som har en skinnställsmodell som är speciellt framtagen och uppsydd för personer som är lite längre och lite smalare än snittet?

Jag tror att Dainese släppte ett sånt ställ för bara nått år sen, men jag lyckas inte hitta det.

Avslutningsvis ska jag nog tillägga att stället jag letar efter är ett tvådelat sporttouringställ, inga rejsskinn med andra ord.

Tackar så hjärtligt på förhand till den som lyckas hjälpa mig!

Spyke och Clover är designade av italienare, för italienare. De är rätt smala i storlekarna med andra ord. Jag var ~20 cm för bred över bröstet för att dra ihop dragkedjan i ett Spyke helställ storlek 56, då har jag 52 i Berik och Arlen Ness t.ex.

Spyke och Clover är designade av italienare, för italienare. De är rätt smala i storlekarna med andra ord.

Men är inte italienare byggda som apor, korta ben och långa armar? Och att det är därför man som svensk sitter som ett mongo i en Fiat/Lancia/Alfa?

Held R9 finns i långsmala storlekar (102 ska vara en 50 som passar personer upp till 190 enl. storlekstabell) och säljs på motoin.de. Det är det enda ställ jag lyckats hitta som finns i smal storlek.

P.S även held suzuka finns i samma storlekar om man är ute efter ej delbart ställ. båda finns här http://www.motoin.de/Clothing/Suits:::23_32:2.html

Är själv 196cm, smalt byggd på 97kg. Använder ett dainese steel i strl B154 eller strl 110 som det heter i USA, sitter bra på mig förutom att man får en härlig hängröv då mina gluteus maximus inte fyller ut just den specifika delen samt paddingen där får det att se ut som om man har blöja på sig..

annars är väl Alpinestars SG-1 byggd för långa och smala.

En av mina bästa kompisar har ett Alpinestars-ställ i storlek 50 vilket passar honom riktigt bra, han är för övrigt 197cm/68kg. Samma som sagts ovan gäller dock honom också, rumpan ser inte vacker ut när han står upp. :tungan

Själv har jag försökt hitta ett ställ flera gånger men aldrig hittat något, då är jag 202cm/95kg. Problemet är mycket i benlängd (40" insida) men främst armlängd, har 208cm mellan fingerspetsarna, så ärmarna räcker aldrig till. :mad:

En av mina bästa kompisar har ett Alpinestars-ställ i storlek 50 vilket passar honom riktigt bra, han är för övrigt 197cm/68kg. Samma som sagts ovan gäller dock honom också, rumpan ser inte vacker ut när han står upp. :tungan

Är stället förlängt eller omsytt på något sätt? låter otroligt i annat fall.. själv hade jag problem med vissa intima kroppsdelar (:rolleyes:) när jag försökte ställa mig upp i en 52a.. (194cm/72kg) Du kansker har koll på vilken modell det är han har? :)

Jag köpte ett ställ från PSI.
Tvådelat och färgglatt, och det kostade inte mer än 8000.
Dessutom är jag helnöjd.
:tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey