Skinnställ fråga

O.M

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
CBR600RR
Tjena, den här frågan har säkert kommit upp ett x antal ggr men jag skulle gärna vilja få lite råd då jag är ny inom området.
Jag provade idag ett begagnat skinnställ (alpinestars Sg-1) i storlek 48. Den var i fantastisk skick och killen som ägde det innan var ungefär i samma storlek som jag (183cm 75kg). Stället satt bra på mig och jag fick på mig det själv utan större problem, men det var ganska tajt i bröst/axlar..va ju väldigt svårt att röra armarna bak så att säga. Nu kanske det skall vara så, så jag vänder mig till Er kunniga för lite råd.
Hoppas ni har överseende med denna ständigt tjatiga frågan om skinnställ...

Jag följde med två kompisar idag och köpte skinnställ.

det försäljaren se hela tiden var: tänk korvskinn... :tummenupp

Håller med förgående talare! Man ska känna sig som en falukorv i ett prinskorvskinn..

Jo jo, men detta är ett begagnat så undrar om det töjer sig något. Ska det va korvskinn hela tiden?

Har du provat att sitta på hojjen med stället på?

kan ju kännas lite muppigt och konstigt när man knallar omkring, men det är ju när du sitter i körställning det ska sitta bra..

När jag köpte mitt nya skinnställ för 3 mån sen så var det så tajt att jag fick blodstopp i armarna, fick kämpa för att komma i det, men idag sitter det hur bra som helst

Har du/ni haft kroppen inlindad i korvskinn?
Eller hur kan ni jämföra det med detta?

Jag säger fisse, det ska kännas som att tränga in i en fisse!

Nej jag fick aldrig chansen att sitta på hojjen med stället på. Ni som har mina mått (183/75) vad har ni för storlekar? Vet att det är skillnad mellan märken men skriv ändå så man har något humm.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka