Skinnställ för tjejer.

MrEd skrev:
När vi ändå har många tjejers uppmärksamhet.
Vad finns det för motorcykelalternativ egentligen för en tjej som är 157cm lång? Måste hon köpa en custom 125:a? :(

Jag har en Suzuki RF 600R och den funkar kalas för mig även om jag e ganska kort (163cm) jag når ner med nästan hela foten.
Så nej du behöver absolut inte köpa en custom hoj.. ut och pröva lite olika hojar så hittar du nog nån som känns bra.. //mie

duckie skrev:
visst. och själv åker du runt i ..... de här?

Wow. Mitt ställ. :tummenupp
Tänkte annars kommentera att beyonces stövlar såg mycket lämpliga ut för mc körning :tummenupp

Tack för mc förslagen för min korta sambo förresten.

MrEd skrev:
Vad finns det för motorcykelalternativ egentligen för en tjej som är 157cm lång? Måste hon köpa en custom 125:a? :(

En Yamaha SZR 660 har låg sitthöjd... :)

Bifogat

• jag&Yamma.jpg
    jag&Yamma.jpg
    8 KB · Visningar: 853
exiteme skrev:
Dom flesta hojar går ju faktisk att sänka, och dessutom karva ur stoppning ur sitt dynan.. allt går om man vill! Det gäller bara att vilja tillräckligt mycket :)

exiteme skrev:

Ser så ut ja.
Hur lång är du? (Förutsatt att det är du på bilden naturligtvis :) )

Dom flesta hojar går ju faktisk att sänka, och dessutom karva ur stoppning ur sitt dynan.. allt går om man vill! Det gäller bara att vilja tillräckligt mycket

Ok jag köper henne en XR 600. Sadeln hamnar väl i näshöjd men det ordnar sig :D

MrEd skrev:
Ser så ut ja.
Hur lång är du? (Förutsatt att det är du på bilden naturligtvis :) )
:D
Jo, det är jag och Plåt-Niklas på bilden..

Jag är 164cm lång (kort). Inga problem att nå ner. Dessutom är hojen lätt vilket gör att den inte "tippar" så lätt om den skulle luta vid tex stopp, (om man inte har så mycket kraft i benen..)

Köpa min hoj och göra din flickvän glad..? :tungan

Last edited:
exiteme skrev:
Jag är 164cm lång (kort). Inga problem att nå ner. Dessutom är hojen lätt vilket gör att den inte "tippar" så lätt om den skulle luta vid tex stopp, (om man inte har så mycket kraft i benen..)

Köpa min hoj och göra din flickvän glad..? :tungan
Jag TYCKTE väl den där hojen såg bekant ut.
Min kompis som jag 1: inte träffat på ett år och 2: skall hem till på fredag har en sådan. Snacka om slump :)
Angående att köpa din så har jag bara påbörjat en låång process.
Först bevisa att det finns hojar hon kan sitta på. SEN övertala henne att ta körkort och köpa en hoj så jag slipper ha henne klappandes hysteriskt på mig om att bromsa :gnissla (Inte för att jag klandra henne, åka bakpå är hur läskigt som helst)

Gandalf skrev:
Nå vad har ni för tips?

Skitsvårt att hitta till en tjej som är 160 lång och med normal hydda..

Så tjejer hjälp mig.. vad bär ni på era kroppar?

Jag är 168 cm lång och väger 57 kg...det som passade mig perfekt var ett tvådelat ställ från Dainese...TT-72 står det på låren...kanonställ, rekommenderas varmt :tummenupp

jag har just varit i tyskland och handlat komplett utrustning, eftersom min förra blev stulen. jag kom undan riktigt billigt där nere. om ni tycker dainese och annat tjusigt som nämnts tidigare är för dyrt till att börja med, menar jag.

jag är 170 lång, visserligen, men en storlek mindre(jag har 38) så blir det nog finnemang.

jag köpte på hein-gericken.finns ju louis också.

går även utmärkt att dansa i dem :hihi :

Bifogat

• mcclara3.jpg
    mcclara3.jpg
    88.5 KB · Visningar: 1,835
Mandus skrev:
...har bröst som jag önskar jag kunde dela ut av till dom som så gärna vill ha...
Jag lånar dem gärna ett tag. :kär

SORRY, kunde bara inte hålla mig. Jag är en dålig människa som borde pryglas offentligt.

har man stor hydda så kanske det är bättre att köra tvådelat.
Jag kan inte ens trycka mig i ett tjejställ utan får välja bland herrarna

Kawalight skrev:
Jag har ett Alpinestarsställ, men som jag skrev i en anna tråd med samma namn, så verkar stället vara för tjejer med mindre överkropp... :tuttar :gnissla

Får åka med en tröja över skinnstället för det ser inte klok ut annars :3freak

MrEd skrev:
Ducati monster passar till min dam och hon är ca:160

skinn för tjejer

En lösning kan vara att beställa ett ställ från PSI (http://www.psi-sweden.com. Har ingen egen erfarenhet från dem men jag tycker att ett måttsytt ställ för 8500:- verkar klart intressant. Någon som har beställt från dem? Jag ställer frågan till killar såväl som tjejer här. Funderar på ett Racing Assen i den mest eller näst mest slimmat sydda formen.
Lotta skrev:
Dainese Monza, strl 42 är det väl som står i stället, motsvarar väl st 34-36 tror jag. Jag är 165 lång och normalt byggd. Passar nog bra på henne. Supersnyggt tjejställ.. :)
Har Dainese Monza strl 42 nu, funkar säkert bra för dem som är runt 165 cm men är man 170 som jag så är det alldeles för kort. Det var ändå det som satt minst dåligt på mig.
Alicia skrev:
Köp Arlen Ness helställ då, verkar funka på en hel del tjejer.
Ska iväg o prova ett idag, men har inte så stort hopp... i mina ögon ser det ut att passa normala tjejer och inte en med pojkhöfter, mansöverkropp och damrumpa... :gnissla

*/ ?>
Back