Skinnställ för småvuxna kott-gubbar

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har nu länge jagat ett prisvärt skinnställ. Jag har redan ett relativt nytt Goretex ställ som jag trivs med men vill ju ha ett i skinn jag med som er tuffa killar(och tjejer)..

Jag har sökt länge på blocket men alltid är det för stora storlekar som säljs.. Det är som att jag är minst av alla..

Nu är det så att jag är 173 och formad som en sån där kottgubbe man gjorde på dagis bestående av en grankotte och två tändstickor som ben... Axlarna är breda som på en fullstor person, benen som en knippe pasta och mitten typ 31-32 i byxstorlek...

Är 48 lagom? Finns det någon här som säljer ett ställ så litet som det jag önskar?
Eller vad tror ni om detta:
http://www.louis.de/_107e9d17b44ee3...526wgr%253D780%2526page%253D0&artnr_gr=208450

Någon som har någon erfarenhet av Vanucci som tillverkare av ställ?
Håller de eller är det bara billiga?

Bifogat

• kottar.jpg
    kottar.jpg
    5.2 KB · Visningar: 818
Jag har ett fint Dainese R i strl 50. Jag är 169cm men det är för långt i ben och armar. Midjan är helt ok, där har jag 31.
PM:a om intresse finns.

MVH Martin

:lol :lol (Skrattar så jag grinar) Du har nog döpt dig själv till en ny avatar. :tummenupp Jag förstår ditt problem,Lycka till.

korvgubbe skrev:
Jag har nu länge jagat ett prisvärt skinnställ. Jag har redan ett relativt nytt Goretex ställ som jag trivs med men vill ju ha ett i skinn jag med som er tuffa killar(och tjejer)..

Jag har sökt länge på blocket men alltid är det för stora storlekar som säljs.. Det är som att jag är minst av alla..

Nu är det så att jag är 173 och formad som en sån där kottgubbe man gjorde på dagis bestående av en grankotte och två tändstickor som ben... Axlarna är breda som på en fullstor person, benen som en knippe pasta och mitten typ 31-32 i byxstorlek...

Är 48 lagom? Finns det någon här som säljer ett ställ så litet som det jag önskar?
http://www.louis.de/_107e9d17b44ee3...526wgr%253D780%2526page%253D0&artnr_gr=208450

Tjabb !
Jag var på Louis/Hamburg igår och fingrade på ett sånt. Fick påminna mig flera gånger att jag redan hade skinnställ för att inte köpa.... ,skinnet kändes väldigt tjockt o rejält (ganska tungt därför dock). Om det är bra till kottkroppar vet jag inte förstås, ...formen såg rätt "atletisk" ut !

Dom hade utförsäljningen på utgående färg, (silver, enl julkatalog), för 250 Euro !!! Fanns ej i den butiken dock... (slutsålt kan man gissa).
Jag tyckte det var snyggt & xtremt prisvärt iaf , ...mycket skydd & vadderingar :tummenupp

korvgubbe skrev:

Jag kör med ett Arlen ness rejsställ i stl 48. det fyller jag ut perfekt med mina 177cm och normala kroppsbyggnad. :banana dainese lär vara lite mindre i storlekarna.
kolla på arlen ness på www.duells.se

50 är på tok för stort! Jag har ett Dainese stl 50 och det är iaf inte för litet! (183cm/77kg) Jag skulle kört på ett 46 om jag var du.

Storlekarna verkar variera ganska bra.. 48 va alldeles för litet för mina 178cm, men kan nog passa dig. För st 50 ska man nog i regel vara minst 175 iaf. St 46 därimot är nog mer åt pygmén. Tror det är för litet för dej.

Zoidberg skrev:
Fanns både och, men det på bilden och det jag tittade på var helställ !

Ok, den på bilden är helställt men heter ändå lederkombi? Tittar man då på probiker sports så står det också lederkombi?

Ja jag ser på bilden att den är helställ. Ska också köpa nytt ställ men har inte råd med nåt alpinestar och det här var snyggt men dock vill jag inte ha helställ.
Probiker sports var inte så snyggt.

Tänkte bara om du visste lite mer än mig?

Zoidberg skrev:
Tjabb !
Jag var på Louis/Hamburg igår och fingrade på ett sånt. Fick påminna mig flera gånger att jag redan hade skinnställ för att inte köpa....

Dom hade utförsäljningen på utgående färg, (silver, enl julkatalog), för 250 Euro !!! Fanns ej i den butiken dock... (slutsålt kan man gissa).
J
Nu är det beställt... hoppas bara det inte tagit slut sedan de uppdaterade lagersaldot sista gången.. *håller tummarna*
http://www.louis.de/_2086c7d96bbb29...526wgr%253D780%2526page%253D1&artnr_gr=208450

Bestelleingangs-Bestätigung

Sehr geehrte/r Herr Andreas

wir bestätigen Ihnen hiermit den Eingang Ihrer Warenbestellung.

Sie bestellten gemäß unseren Service- und Versandbedingungen (AGB´S) verbunden
mit Ihrem dort geregelten kostenlosen Rückgaberecht (siehe Hauptkatalog oder
unter www.louis.de):

Produkt Beschreibung Anz Einzel- Gesamt-
Preis Preis
--------------------------------------------------------------------------------
20845048 VANUCCI PROFI I L.KOMBI GR.48, GUN-MET 1 249.90 EUR 249.90 EUR
/WEISS/GELB

--------------------------------------------------------------------------------
Versandkosten: 21.95 EUR
Gesamtbetrag 271.85 EUR

passar på att fråga..

om man är 186, ben som ekstommar och midja & axlar som en grekisk atlet o snurrar på 85 - 90 kg - vilken stl blir det då..? :va

skiljer det något storlekarna emellan på ex. dainese samt alpinestars?

Glöm inte att berätta sen om stället passade. :)

Har själv sneglat lite på louis hemsida och är av en liknande längd som dig, Korvgubbe, men förhoppningsvis inte kottformad... :va

Jag är 178cm lång/65kg tung och har åkt i Halvarssons Racing nånting storlek 52 i en säsong. Köpte det privat och hade ingen koll på hur ett skinsställ ska sitta. Åkte för skojs skull till Lelles-MC i Uppsala för att prova lite nya ställ och blev chockad när killen där plockade fram 48 och sa "prova det här". Blev ännu mer chockad när han sa "nee, det var för stort" och plockade fram 46 :confused:

Visst, det var tight men skydden satt onekligen där de skulle och det var huvudsaken sa han. Det var Dainese-ställ jag provade bör kanske tilläggas och ja mitt 52 känns numera som tält när jag vet hur det ska vara :3freak

Ahlstrom skrev:
Glöm inte att berätta sen om stället passade. :)

Har själv sneglat lite på louis hemsida och är av en liknande längd som dig, Korvgubbe, men förhoppningsvis inte kottformad... :va

Tjoho! äntligen har det kommit... verkar helt ok! jag hittar inga konstigheter med det.. det verkar sitta helt ok kring mina små smala ben..

Däremot måste jag fråga en sak:
Hur får man av sig et nytt ställ när man dragit det över axlarna.. jag började dra på mig eländet men hade inte öppnat dragkedjorna vid handlederna.. var fanimej svårt att komma ur eländet och då hade jag inte fått det hela vägen upp till axlarna än..

18:25 Edit1 : borde kanske snarare fråga.. hur får man det över axlarna?
För att få det av upptäckte jag at jag kunde sätta mig på huk, knipa fast ärmen mellan hälarna och på så sätt få ur armarna...
.....så nu hade jag mod nog att försöka komma i det helt men jag får det inte över axlarna...

18:45 Edit2 : Jag har till sist kommit i det.. jag kan knappt andas och att få i ryggskydd är bara att glömma för tillfället... det sura är att det är lagom på längden.... Vad göra?

18:58 Edit 3: Är ni själva hemma så testa inte ert nya ställ om ni misstänker att det kommer sitta lite väl tight upptill.... pjuh.. fifan... det var nog lättare för min gode mor att pressa ut mig än det var för mig att komm ur det där förbannade stället.... men snyggt är det! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...