Skinnställ för oss som äter gröt.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Skräddarsytt låter som en bra idé, har för mig att det fanns ett svenskt företag som höll på lite med sånt. Kommer dock inte ihåg namnet på märket.
Jernbergs kan snickra ihop ställ efter dina mått och med den färgsättning du vill ha.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Jernbergs kan snickra ihop ställ efter dina mått och med den färgsättning du vill ha.

Även om nu inte tävlingsställena såg för upphetsande ut så kanske det räcker för något touringkille. Trevligt med svenska tillverkare annars, synd att dom har typisk svensk(läs tråkig)design a la Halvarsson.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Spykes Cyber-ställ har av tradition varit lite bredare än normalt jämfört med längden, passar oss med lite bitigare rygg/axelparti.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jag har ett CLOVER helställ st. 58, och det sitter bra på mig,
tror inte vi är så olika i kroppsformen.

KentW
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Annars så får man väl ta på sig korvskinnet och köra i spöregn i ett antal dagar och töja ut det på det sättet..:)
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Jaha då har man beställt ett psi ställ får se hur det passar när det kommer :tummenupp
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Tack för tipset. 500 kr låter väldigt prisvärt. Skall dock se om jag kan hitta ett Daineseställ i storlek 60 någonstans, 58 passade nästan även om det stasade lite här och där:gnissla

Bare hygglig! som våra grannar i väst säger... Men ärligt, ska du ha skinnstället ända ut till tårna? C60 är nog gjort för en biff på 2 meter. Det är bara Brolle JR som tycker det är snyggt med uppvikta byxben... Och det heter knäskydd av en anledning...

Det där Lindstrands-stället jag länkade till (fast det blev nog nåt fel på länken i början...) kostar 7000:- Föregångaren vann BIKE's skinnställstest förra året, så det är inget dåligt ställ. Billigaste PSI-stället kostar 11200:- Du får en hel del ändringar gjorda för 4000:- på Jofama, fan, om du vill så syr dom säkert en hammock åt dig av stället tillochmed...
Sen är det ju en helt annan sak om du inte gillar Jofamas grejor, då kan du bara deleta det jag skrivit från din hjärnstam...

Kolla här: www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
fan grabbar, ni är ju långa=)
Jag är 167cm och väger säkert in på 115 kg nu, fd.tynglyftare som har brutit båda fötterna=)
Jag har kollat på Dainese, dom har börjat med D-storlekar!
Lite mer utrymme och lite kortare, jag får på mig D-108 men det är lite långt så jag väntar tills jag har tappat lite till så jag får på mig ett D-104.
Eller som föregående talare sa, PSI.. det är nästa samma pris,Dainese är lite dyrare.
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Se där, det var ju trevlig info för TS! Beställ D-storlek så är saken biff! D-104 borde vara perfekt, då sitter det lagom tight med knäna på rätt höjd!
 

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Jag är 197 cm lång och väger in på 125 kg, säljaren jag besökte idag sa att jag ska ta det skinnstället som är i så liten storlek som möjligt bara jag lyckades komma i det. Lyckades med vilja, våld och vaselin hala ner mig i en Berik 56. Men det var på gränsen, den känns extremt liten, och fick vålda igen dragkedjorna, men efter jag promenerat en stund i det så var det lättare att stänga igen. Går skinnställ ut sig så pass mycket att man vågar köpa ett som sitter så tajt?

Mvh // Björn
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Blev till slut ett Dainese Flanker storlek 58 för halva priset. Bra längd i benen men lite långt i ärmarna. Trångt över axlar, armer och rygg men jag räknar med att det skall töja sig.
 

tokgasarna

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerviks kommun
Hoj
Kawasaki/Suzuki
HJÄLP!!!
Söker med ljus o lykta efter försäljare som har kläder till OSS stora inom detta trevliga fritids nöje, då menar jag OSS stora 100++are. :hojsmilie
Har skaffat en båge som just nu byggs om till en Trike, men behöver liksom ha kläder på denna underbara kropp för att slippa få massor av myggstick o annat skräp i pälsen när man är ute o åker, kan någon hjälpa mig // tuff brud
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Spykes Cyber-ställ har av tradition varit lite bredare än normalt jämfört med längden, passar oss med lite bitigare rygg/axelparti.

Är det endast den modellen, eller är det samma med alla Spyke-ställ?
Hade tänkt skaffa ett helställ (1-del), men har lite problem med att ställen ofta är för tighta över bröstet när ryggskyddet är på.
Ofta är det såhär: Storlek 50 sitter kanon förutom över bröstet. Storlek 52 sitter bra över bröstet men är lite småslappt för övrigt. (Jag = 177cm/78kg).
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tjena!

Tänkte kolla om någon vet hur mkt ett ställ kan gå ut sig?
Har nämligen ett bröstmått på ca 112cm och stället jag vill ha ett på 109cm vilket inte skulle vara ett problem om inte ryggskydd och bröstskydd skall få plats också...

Jag kommer inte köpa måttsytt eller dylikt utan går upp en storlek om det inte funkar!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top