Skinnställ för "onormala" personer

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Jag har problem med skinnställ som passar mej!!!

Jag är 1.96 lång o väger 80kg o har några jäkla problem med att hitta skinnställ som passar.

Nu har jag ett Dainese delbart strl 58 o de e för kort på längden och för brett på bredden (man man säga så ? :crash )

Jag har varit o testat ett Arlen ness ställ strl 56, passa perfekt på bredden men alldeles för kort på längden..

Någon som har erfarenhet av skinnställ som passar långa men smala personer?? :confused:

Köp ett ställ som passar på "bredden", sen går du till skomakaren/skinnmakaren och förlänger ben och armar, så att det passar, kostar oftast inte särskilt mycket utan att det ser särskilt konstigt ut.
Annars kan du ringa halvarsson eller ae-tech, så måttsyr de ett ställ åt dig för c:a 10000:-.

oFFkeFF skrev:
Köp ett ställ som passar på "bredden", sen går du till skomakaren/skinnmakaren och förlänger ben och armar, så att det passar, kostar oftast inte särskilt mycket utan att det ser särskilt konstigt ut.
Annars kan du ringa halvarsson eller ae-tech, så måttsyr de ett ställ åt dig för c:a 10000:-.

låter helt klart som en bra idé, tack så mycke :tummenupp

oFFkeFF skrev:

Det är lättare att sy in ett ställ som är för stort på bredden än att förlänga ett ställ som är för kort!

Men jag tycker nästan att det är vettigast att måttbeställa ett, det är viktigt att det sitter som det ska när den "stora" dagen kommer och man verkligen behöver det!

/ Mr.J

Mr.Jim skrev:
Det är lättare att sy in ett ställ som är för stort på bredden än att förlänga ett ställ som är för kort!

Men jag tycker nästan att det är vettigast att måttbeställa ett, det är viktigt att det sitter som det ska när den "stora" dagen kommer och man verkligen behöver det!

/ Mr.J

Nja, ett som är för "fläskigt" för en spinkig person, innebär att man får tajta till ställ i både armar och ben, förutom över ryggen/röven alla ställen. Förlänga ett ställ brukar räcka med över låren och överarmarna.

SkorvKalle skrev:
Jag har problem med skinnställ som passar mej!!!

Jag är 1.96 lång o väger 80kg o har några jäkla problem med att hitta skinnställ som passar.

Nu har jag ett Dainese delbart strl 58 o de e för kort på längden och för brett på bredden (man man säga så ? :crash )

Jag har varit o testat ett Arlen ness ställ strl 56, passa perfekt på bredden men alldeles för kort på längden..

Någon som har erfarenhet av skinnställ som passar långa men smala personer?? :confused:

Tjenare, jag hade samma problem som du.....exaktamento samma vikt och längd som du,,,, :fakta

Det finns en kille i Ugglarp utanför Halmstad ( Tonyz Pr Looking) som syr om skinnställ, han syr även på reklam och andra loggor.

Jag köpte ett IXS ställ storlek 58 som han förlängde i benen och armarna, sydde även in vidden vid överarmarna :rodnar .

Passar passar perfekt nu. :tummenupp
Syns knappt att det är ändrat

Lägg ner det där med att mått beställa från Halvarsson det blir bara skit, har provat....... du kan ju ifs. beställa ett direkt från Dainease fabrik men det lär ta ett tag innan du får stället.......

Pm: a om du vill ha Tonyz nr (tror att han har en hemsida okcså men minns inte vad den har för adress)

Lycka till

Last edited:
om du ska köpa arlen ness så kan du få köpa presentkort på 4000kr för 3000kr.......

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back