Skinnställ för benrangel?! Finns de?

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
Behöver ett skinnställ och försökt hitta något ett bra tag nu som både ser ok ut och INTE har ett midjemått på dubbelt så mkt som jag behöver.
Är en klen skit på 175 och verkar som allt jag provar i min sorlek hänger som en ballong runt midjan, även om det kan sitta bra annars.
Är det som med hjälmmärken (olika fabrikat gör för olika huvudformer)? Finns det skinnställ som inte enbart har en längdstorlek men en separat tjockhets storlek också? Eller får jag heltenkelt leva med att betala 10k för något som inte sitter bra? :3freak

radek skrev:
Behöver ett skinnställ och försökt hitta något ett bra tag nu som både ser ok ut och INTE har ett midjemått på dubbelt så mkt som jag behöver.
Är en klen skit på 175 och verkar som allt jag provar i min sorlek hänger som en ballong runt midjan, även om det kan sitta bra annars.
Är det som med hjälmmärken (olika fabrikat gör för olika huvudformer)? Finns det skinnställ som inte enbart har en längdstorlek men en separat tjockhets storlek också? Eller får jag heltenkelt leva med att betala 10k för något som inte sitter bra? :3freak

...Nu har iofs kvalitén på Vanucci-ställen diskuterats hör på SH men för att få plats bra i dem verkar man behöva vara ett benrangel. Jag är 173 och väger 72 och får med nöd och näppe igen min dragkedja. Måste först blåsa all luft ur lungorna.. hehe...

korvgubbe skrev:
...Nu har iofs kvalitén på Vanucci-ställen diskuterats hör på SH men för att få plats bra i dem verkar man behöva vara ett benrangel. Jag är 173 och väger 72 och får med nöd och näppe igen min dragkedja. Måste först blåsa all luft ur lungorna.. hehe...

Tackar för tipset! :tummenupp Ska försöka hita någon i skåne som säljer och testa.

axo har ett fint ställ jag e 180 väger 73 och det e fram me vacelinet om rygg brädan ska på! men ju tajtare desto bättre!!! ett löst sittande ställ hjälper mer
:tummenupp

Har sagt det förr och säger det igen:
Dainese RR-27 passar bra på långa personer...

radek skrev:

Jag hade samma problem, tanig och 1.75 lång. Det var inte det lättaste
att hitta ställ som satt ok på mig. Hittade till slut byxor och jacka jag
är helnöjd med. Alpinestars Sphere leather jacket (size50) och Aplinestars Bat leather pants (size46) Rent generellt så satt Alpine-kläderna lite tajtare än de andra märkena tycker jag. :banana

radek skrev:

Jag har också samma problem. Just nu har jag ett Corner i storlek 48. Är det enda som sitter riktigt bra på mig, kanske inte det allra snyggaste men passformen är bra. Jag är 175 lång och väger ca 58-60 kg. Du kanske skulle testa ett sådant?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti