sirmagnus
KULTURPEDAGOG
Tjejer i skinnbrallor är mycket sexigare
än i goretex....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilket märke på stället ? Inte Dainese antar jag. Funkar i en bra bit över 200 utan fladder. (Alternerar skinnställ (95%) med allvädersställ).Charlie300 skrev:J MENDet är inget vidare när det börjar gå lite fortare (110+) Därför att det fladdrar och blir som ett segel, trots tight passform.
Eldstorm skrev:Vilket märke på stället ? Inte Dainese antar jag. Funkar i en bra bit över 200 utan fladder. (Alternerar skinnställ (95%) med allvädersställ).
Har kört med Dainese Lillehammer (från -97). Fladdrar inte för fem öre. Det är möjligt de gjorde "styvare" ställ tidigare....Charlie300 skrev:Dainese goretex, kort modell som jag drar ihop med brallorna. Strl 50. 1 år gammalt. Jag, 180cm-74kg. Trots att det är tight så börjar yttertyget i jackan fladdra skapligt redan runt 120-140. Sen blir det bara värre..Skinn fladdrar inte i vinden. Men textil är komfortablare..
Cordura glider bättre än skinn, fast lika slitstarkt är det inte.....PacMan skrev:Möjligen ger ett tajt Cordura-ställ hyfsat skydd vid en krasch. Dock har jag fått för mig att det inte glider lika bra som skinn, stämmer det? Risken finns la kanske att man börjar tumla runt, vilket borde vara rätt dåligt.Har själv gått omkull i ca 80-90 km/h med mitt Alpinestars, och det var inte speciellt dramatiskt. Använder stället fortfarande, det blev bara lätt skrapat.
![]()
JoS skrev:Det beror på att om du vill ha skydd på dig när du kör mc så har du att välja mellan skinnställ eller Gore-Texställ. Skydden är inbyggda.
#Olsson# skrev:Men de flesta MC-kläderna med skydd (ej skin) - är ju ej Gore-Tex.
Diversion skrev:Visst men det kallas ju Gore-Tex ställ i folkmun på samma sätt som de flesta kallar en hjullastare för traktor även om det inte är tekniskt korrekt.
#Olsson# skrev:OK. Jag gissade nästan att det lutade åt det hållet. Då vet jag. Tack![]()
johanrehn80 skrev:Är din Mito 400cc klar än?
Zeb_Macahan skrev:frågan var dum att ställa eftersom du visste svaret från början.
//jaG
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti