Skinnställ Arlen Ness

L-Born

Hustler
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
McVaruhuset i stockholm har nu fått in Arlen Ness skinnställ.
Testade dom olika ställen och tycker att dom verkar vara helt okej.

Detta ställ kommer jag beställa, vad tycks?

Bifogat

• 66-2506.jpeg
    66-2506.jpeg
    2.1 KB · Visningar: 833
Iceman1975 skrev:
Rätt snyggt...

Hur är kvalitén på de där ställen?

Kvaliten verkar vara helt okej, svårt att säga innan man har kört sina mil.

Arlen ness verkar slå sig in i branchen med låga priser. Förmodligen kommer dom kosta lika mycket som dom andra märkerna till nästa säsong.

Har oxå funderat på ett Arlen Ness.

Varför inte tog du inte det hela racingstället istället? obetydligt dyrare.

Bifogat

• 66-2003.jpg
    66-2003.jpg
    6.6 KB · Visningar: 454
Har precis köpt en Arlen Ness jacka, Phantom, och tycker att kvalitén verkar grym.
Plockade ur skydden ur armarna och genast blev den mycket bekvämare!
Motardställen verkar oxå grymma, men några av dom vanliga skinnställen kan man ju diskutera designen på!

Bifogat

• a.ness.jpg
    a.ness.jpg
    3.7 KB · Visningar: 551
Last edited:
Kollade lite på dom innan jag köpte mitt Alpinestar, sitter fint och är jäkligt snygga. :tummenupp Det som ändå gjorde att jag valde Alpine var att dom kändes lite tjockare i skinnet.

Jag reagerade oxå på hur tunnt skinnet är tex över låren på rejsställen, sedan var de väldigt korta mellan axlar och grenen så jag fick gå upp någon storlek för att kunna stå upprätt........då blev de vida över magen och låren.......

Men de är cooooola ivf.... :tummenupp :tummenupp

bebbe skrev:
Kollade lite på dom innan jag köpte mitt Alpinestar, sitter fint och är jäkligt snygga. :tummenupp Det som ändå gjorde att jag valde Alpine var att dom kändes lite tjockare i skinnet.

anol skrev:
Har oxå funderat på ett Arlen Ness.

Varför inte tog du inte det hela racingstället istället? obetydligt dyrare.

Racingstället va mitt mål,men det det satt så jävla fel på mig.

bebbe skrev:

Om dom är lite tunnare kan bero på skinnets kvalité, nu vet jag inte när det gäller AN. Men har du känt på ett riktgt GP ställ mmmm mumma tunt jag tror det är kängeru eller lamm. och väger absolut inget, om man gämför vanliga ställ som finns för oss dödliga. :hej

Mvh//ZF

L-Born skrev:
Racingstället va mitt mål,men det det satt så jävla fel på mig.

Förstår dig nu, var och testade ett på MC-huset. Tyvärr hade de glömt 5cm skinn på framsidan av stället så man fick gå tvärbockad för att inte pungen skulle klämmas.

Sen var det några konstiga korvar med stoppning på sidorna av magen och inte ens en liten innerficka att ha körkortet i.

Fast det du fick tag i verkar shysstare, dock hade de inte det hemma så man kunde prova.

Nu när du haft stället några veckor, hur känns det?

jag köpte det här :tummenupp satt som en smäck å ser ut å va bra kvall :tummenupp

Jacka

Bifogat

• jacka.jpg
    jacka.jpg
    3 KB · Visningar: 438
anol skrev:
Förstår dig nu, var och testade ett på MC-huset. Tyvärr hade de glömt 5cm skinn på framsidan av stället så man fick gå tvärbockad för att inte pungen skulle klämmas.

Sen var det några konstiga korvar med stoppning på sidorna av magen och inte ens en liten innerficka att ha körkortet i.

Fast det du fick tag i verkar shysstare, dock hade de inte det hemma så man kunde prova.

Nu när du haft stället några veckor, hur känns det?

Stället känns bra, har dock inte kört mer än ca 10mil.
Näst gång jag har tillfälle att köra blir typ mitten på april.. :mad: :mad:
Jobb, jobb, jobb står ivägen för min stora passion!

Raceställ är ju sydda för att sitta bra i fosterställning! Och ni är förvånade över att det inte går att gå rak i ryggen!?! För övrigt tycker jag att det blå-svarta Arlen-stället är riktigt snyggt. Mitt drömställ är dock SPIDI Slider

Bifogat

• spidi-slider-wind.jpg
    spidi-slider-wind.jpg
    12.7 KB · Visningar: 239
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra