skinnställ, 1 eller 2 delat?

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
blir att köpa skinnställ till nästa säsong, dock lite funderingar om vad det ska bli blir.

så ska man ta 1 eller 2 delat? kom görna med för/nackdelar med båda.

Krisse_ skrev:
2569144 blir att köpa skinnställ till nästa säsong, dock lite funderingar om vad det ska bli blir.

1 delat skyddar bättre + man slarvar inte med byxorna (de åker ju på alltid då)

2 delat.. Skyddar lite sämre men är så mycket skönare om man ska till korvmojen.

Själv kör jag med icon jacka + icon kevlar jeans + benskydd + ryggskydd(Kör aldrig i vanliga jeans)... använder icon jeans som vanliga jeans istället eftersom priset är ej så farligt om man köper de från usa.

Angångde slarv som lätt händer så sök på zejtan´s tråd(olycka med bara icon jacka på + jeans tyvär,lätt att slarva tyvär)

har redan en allvädersjacka o byxor så det blir ett helställ, lär ju dock bli ett barnställ med mina mått som jag har ;)

Antingen så köper du ett delat ställ och ångrar dig efter ett halvår eller så köper du ett snyggt helställ med en gång! :tummenupp

Krisse_ skrev:
2569144 blir att köpa skinnställ till nästa säsong, dock lite funderingar om vad det ska bli blir.

1 dels ställ sägs ju vara säkrare

2 delat ställ är ju jävligt skönt när det är varmt - och det är det ju på sommaren - alltså mer praktiskt att kunna droppa av jackan vid pausen.

När det gäller utseende är det väl som vanligt, en smaksak.

Det är inte så värst mkt "smidigare" med 2-delat jmfrt med helställ, speciellt inte om man med smidighet avser att kunna plocka av sig jackan när man käkar glass. Däremot är det trevligare att omkring i det 2-delade stället då det inte är sytt för låghalta orangutanger med för lång rygg.
Helstället är oftast skönare när man väl sitter på hojen.

//P

Helställ är säkrare och har grymt mycket bättre passform när man sitter på hojen.
Jag har tagit ur alla hårda skydd ur överdelen på mitt och kör med en lös Safetyjacket istället så när jag går runt i depån kan jag knyta jackärmarna runt midjan för att slippa ha en massa skit hängande bakom röven. Den varianten rekomenderas starkt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back