Skinnjacka

Eldur

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Honda CBR 125 -05, Kawasaki ZX6 C -88
Satt och kollade lite på skinnjackor, då jag behöver ny utrustning.

Kollade lite efter en jacka som man inte ser jättemuppig ut i om man inte just då sitter på motorcykeln (tips någon?).

Ivf hittade jag denna som jag tycker är grymt snygg... (se bild)

Är det någon som vet vart man kan köpa Berik jackor i stockholm (eller iaf prova för att sen beställa från tyskland eller vad vet jag)? Synpunkter på jackan?

de_DE

Eldur

den där berik spencer är rätt nice, nån som vet vart man kan se den live? varken mcvaruhuset eller AVA har den.
Vad tror ni passar till benen?

Berik saluförs av leverantör Duells.

Mcpoolen i sundbyberg säljer grejer från Duells så han kanske kan ta hem en jacka åt dig om han inte har den inne.
Annars verkar han ha en jääävla rea just nu om man kollar hemsidan www.mcpoolen.se

Servicen där är dessutom ruggigt bra:tummenupp

hoppas de vart nå tips på vägen!
Lycka till med jackan!

Hittade den här också, rätt fin tycker jag...

http://www.monsterbike.no/module_ehandel/index.php?level=2&xid=91773

Berik saluförs av leverantör Duells.

Mcpoolen i sundbyberg säljer grejer från Duells så han kanske kan ta hem en jacka åt dig om han inte har den inne.
Annars verkar han ha en jääävla rea just nu om man kollar hemsidan www.mcpoolen.se

Servicen där är dessutom ruggigt bra:tummenupp

hoppas de vart nå tips på vägen!
Lycka till med jackan!

Låter som ngt värt att kolla upp... tackar!

Också najs...

Hur lång är den i midjan?

Finns bild på jackan i mitt garage, jag är 172cm och tycker inte den är kort i midjan.
Fördelen med en sån jacka är att den passar att ha på sej även när man inte kör mc och att man kan passa in på vilken båge som helst.

Finns bild på jackan i mitt garage, jag är 172cm och tycker inte den är kort i midjan.
Fördelen med en sån jacka är att den passar att ha på sej även när man inte kör mc och att man kan passa in på vilken båge som helst.

Ser ju bra ut, värt att åka och prova :)

Yoshi_gixxeRR skrev:
Tack för tipset!

Vet du att dom säljer just den jag hade uppe (spencer) lr bara att dom säljer berik?

Var och kollade på din mc idag, dom hade inga jackor som slutade nedanför naveln :/

Ngn som vet var det finns skinnjackor som slutar längre ned?

Jag upplevde det som att alla 2-delade ställ hade jackor som slutade vid naveln. Om man däremot köper jacka och byxa separat så går dom ner längre..
Jag köpte ett par Alpinestars track byxor + en svart Alpinestars Sphere jacka. Sitter bra, jackan går ner till midjan.

billig var den dessutom!
http://www.rollersmc.se/view.asp?a=1327

Drar upp den här gamla tråden igen då jag efter ett halvår fortfarande sitter med samma problem...

Borde det inte löna sig för tillverkarna att sy upp iaf en enda modell som ser ut som en jacka som går att använda även utan motorcykeln och inte slutar ovanför naveln?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage