Skinnjacka Hein Gericke

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Hej

Jag har fått erbjudande att köpa en Hein Gericke jacka och byxa av en kille för 2500 spänn, nytt aldrig använt. Nu är jag ny på det här så jag har ingen koll på mc-kläder och jag lyckas inte hitta någon info på nätet på ett begripligt språk.
Jag undrar hur kvaliten är och om dom skyddar bra, är det godkända skydd i? :confused:
Inte heller hittar jag något namn på jackan heller, har den hemma på "prov", utom att det står Hein Gericke..
Det är iallfall en "sport-jacka" med inbyggda skydd för axlar, armbågar och en rygg platta. Helt svart i skinn med lite reflexränder.
Hittar inte den modellen på deras tyska sida www.hein-gericke.de.. Ska försöka få tag i en kamera och ta ett foto.

Är det någon som har erfarenhet av märket?

Bilder kommer..

Tack på förhand.

Nu har jag fixat lite bilder, ryggplattan är typ 8 mm tjock och i något vitt skummatrial med lite bögigt mönster på ena sidan..

Bifogat

• framifrån.JPG
    framifrån.JPG
    75.8 KB · Visningar: 111
  • bakifrån.JPG
    bakifrån.JPG
    78.5 KB · Visningar: 70
  • ryggplatta.JPG
    ryggplatta.JPG
    25.6 KB · Visningar: 88
Kikat runt på deras hemsida,utan att hitta någon sådan ,men det kan ju vara förra åretsmodell eller något.

Sen tycker jag att du INTE skall köpa den,kollar man på deras priser så är ju jackan som han vill sälja minst en 1000 lapp för dyr.

För övrigt tror jag inte att dom säljer dåliga saker utan godkända skydd,alla dom kläder som finns på hemsidan är med CE godkända skydd och säkerhetssömmar.

GISSAR utan att ha sett någon av dom live att denna är ganska lik den som han vill sälja.

från 149.50 Euro.

http://www.hein-gericke.de/shop2002...ID=5a4ba2f70c0a7a93ac0517e065f553ca@129479915

Last edited:
Långa farbron skrev:
Kikat runt på deras hemsida,utan att hitta någon sådan ,men det kan ju vara förra åretsmodell eller något.

Sen tycker jag att du INTE skall köpa den,kollar man på deras priser så är ju jackan som han vill sälja minst en 1000 lapp för dyr.

För övrigt tror jag inte att dom säljer dåliga saker utan godkända skydd,alla dom kläder som finns på hemsidan är med CE godkända skydd och säkerhetssömmar.

GISSAR utan att ha sett någon av dom live att denna är ganska lik den som han vill sälja.

från 149.50 Euro.
..

Jag får alltså både braxor OCH jacka för 2500.. är det fortfarande för dyrt? Jag har försökt hitta modellen av jackan men inte lyckats något vidare, jag ska få byxorna om en vecka ungefär så ska jag kolla om dom sitter som dom ska så får vi se..
Men jag tar gärna emot mer åsikter då jag är nybörjare..

Agent Apelsin skrev:
Jag får alltså både braxor OCH jacka för 2500.. är det fortfarande för dyrt? Jag har försökt hitta modellen av jackan men inte lyckats något vidare, jag ska få byxorna om en vecka ungefär så ska jag kolla om dom sitter som dom ska så får vi se..
Men jag tar gärna emot mer åsikter då jag är nybörjare..

Och jag läser som en kratta:3freak ,ber om ursäkt.
Nja det kan man väl leva med,kan du dessutom leva med tribals så har du ett helställ här för 230 Euro

http://www.hein-gericke.de/shop2002...er=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php

Eller för 300 Euro

http://www.hein-gericke.de/shop2002...er=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php

Last edited:
Jag hade nog tänkte mig ett ganska neutralt ställ, jacka/byxa för jag vet inte hur bra det passar med ett futuristiskt snyggt ställ till en halvråttig hoj från 1983 :rolleyes:
Sen känns jackan lite kort men jag vet inte hur det ska kännas.. Axelskydden trycker lite på framsidan av mina axlar, jag misstänker att det kan bli jobbigt efter en stund på hojen. Jag borde nog åka till någon försäljare av mc-kläder och prova lite olika ställ och jackor och fråga om råd så jag vet hur det ska sitta.
Är det nån som kan rekommendera någon bra butik i linköping eller i närområdet?

Agent Apelsin skrev:
...skummatrial med lite bögigt mönster på ena sidan..
Bögig is who bögig says.

vet inte om den är särskillt bra, men beviks är ju ganska stort...
ligger på vägen ut till sviestadbanan. på högersidan avfarten före sviestad. går ej att missa. dom har dainese, alpin och halvarssons.
bikestop som ligger ute i tornby har spyke (har jag för mig), mkt mindre butik.
www.beviks.se
www.bikestop.se

Nifa ligger om man fortsätter ut förbi Beviks, höger strax efter järnvägskorsningen. Mycket sympatisk och hjälpsam personal.

Edit: Höger från Åtvidabergsvägen vid Beviks, sedan rakt fram i s f höger in mot Beviks o hyrkarthallen.

Och oroa dig inte för bögiga ryggskyddskanter. Du tänker frivilligt ikläda dig tight lädersparkdräkt offentligt. Varenda Villagepeoplefan kommer att vissla, he je bar å vänj dig! :rofl

Beviks har det största utbudet i Lkpg. Tycker dom har trevlig och hjälpsam personal också.

sirdius skrev:
Beviks har det största utbudet i Lkpg. Tycker dom har trevlig och hjälpsam personal också.

Där har vi ju väldigt olika åsikter....
När jag var där för att köpa hjälm var det nästan så att jag började leta efter stämpelklockan, för jag fick INGEN hjälp utan fick göra jobbet själv.
Likaså när jag skulle ha ett extra visir...

Nää, tacka veta jag Nifa. Bättre service är nog svår att hitta.

//Gerry
(som vägrar handla något mer hos Beviks)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien