Skinnflådd i pannan...

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Nu har jag testat hjälmar så jag e´alldeles "skinnflådd" i pannan. Har fastnat för Shoei för dom passar mitt huvud perfekt. Nu får man tyvärr inte prova på knarren och bara att ha dom på i affären så känns dom ganska lika. Så nu hoppas jag ni kan ge mej svaret på vad jag skall välja med hjälp av era erfarenheter av dessa två hjälmar. Det står mellan en "Shoie XR-1000 Kayagama" eller "X-SPIRIT Norick5".

Tack på förhand. :Bugar

Ta den som passar huvudet allra bäst. Jag har en XR-1000 och den sitter helt underbart på mig, har även krocktestat en sån och den skötte sig bra.

diver6 skrev:
2293422 Nu har jag testat hjälmar så jag e´alldeles "skinnflådd" i pannan. Har fastnat för Shoei för dom passar mitt huvud perfekt. Nu får man tyvärr inte prova på knarren och bara att ha dom på i affären så känns dom ganska lika. Så nu hoppas jag ni kan ge mej svaret på vad jag skall välja med hjälp av era erfarenheter av dessa två hjälmar. Det står mellan en "Shoie XR-1000 Kayagama" eller "X-SPIRIT Norick5".

Tack på förhand. :Bugar
Klart du ska ta Shoie XR-1000 Kayagama dom e grymma, kör på en sån själv myket nöjd med krukan och lacken :tummenupp

Kör med en norick helnöjd inte fullt lika plastig som xr1000 men också dyrare, ibland får man vad man betalar för

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back