skinn stall

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag kjør med gore tex jacka och høg skinn buksa och har børjat se mig lite omkring efter battre alternativ, jag fann denna delade dress på en engelsk sida efter råd från en sporthoj medlem. Min fråga ar då ar detta en bra dress och et bra pris?. på web utan frakt 230 Pund for båda....givetsvis den til venstre i svart :) :) :) Market ar Rst tror jag.

:edit det va i pund..... :tummenupp

Bifogat

• Rst-delad.jpg
    Rst-delad.jpg
    66.9 KB · Visningar: 162
Last edited:
Hva er prisen da? Edit: 230 euro må vel kunne sies å være billig. Husk å trekke fra engelsk VAT, legg til frakt, regn om til NOK og gang med 1,25 for endelig pris.
hof-mc.no/ Har særdeles schyssta priser på noen dresser.

Dobbeledit: Kjøp heller en hel dress, mer rejsigt og antageligvis sikrere.

Last edited:
Arctic#1 skrev:
Priset va visst i pund inte euro, och adressen ar :http://www.harpersraceshop.co.uk/index.htm kolla gjerne om jag har sett ratt
:confused: Om jag inte har sett fel va detta priset utan engelsk moms..

Jag va och kollade på en valuta kalkulator hur mycket pengar detta blev: 2687.09 kronor va svaret. ratt billigt, men så ar ju inte vi eu land så det tilkommer moms och frakt och tull så då ar det nog inte så billigt langre..
:confused:

Om man lagger til norsk moms och 300 kronor i frakt blir priset 3605,-men så tilkommer tullens kostnader.vet ej vad det kostar..

Last edited:
Arctic#1 skrev:
Jag va och kollade på en valuta kalkulator hur mycket pengar detta blev: 2687.09 kronor va svaret. ratt billigt, men så ar ju inte vi eu land så det tilkommer moms och frakt och tull så då ar det nog inte så billigt langre..

Om man lagger til norsk moms och 300 kronor i frakt blir priset 3605,-men så tilkommer tullens kostnader.vet ej vad det kostar..

Tror inte de tillkommer moms o skatt inom Eu, iaf inte enligt Mcfille!
//D

Det finns en svensk återförsäljare för RST-ställen också här. Jag tror inte att priserna för 2005 är klara, men skriv och fråga vet jag.

Ni kanske kan undvika moms/tull om ni kan få avsändaren att skriva "Gåva"
eller "Gift" (alltså inte Poison, utan gåva på engelska :) ) på paketet.

Jag skickade ett slip-on till en kille i Oslo, det kom fram utan ytterligare
kostnader än frakten, ca 250:- från Göteborg.

Arctic#1 skrev:

hmmm

Euro foreign exchange reference rates as at 7 January 2005
All currencies quoted against the euro (base currency)...

GBP Pound sterling 0.7028
SEK Swedish krona 9.0298

sen får du räkna själv :P

typ...

Storbritannien, pund 1 12.888
omxgroup.com/stockholmsborsen...

Last edited:
brinckis skrev:
men Norge är inte med EU. Dom är rika ...

Just de, hade jag glömt :D

Men hur är de om man beställer från Usa igentligen ?
En del man snackar med påstår att man måste betala både skatt,moms o tull medans andra säger att de endast räcker med tull.
Vart kollar man sånt ?
//D

Last edited:
Snackade med en kompis i dag som har sin syrra i london, hon kunne ta med sig lite grejer hem om det ar mycket tull på grejorna, ska kolla upp det her med en annan kompis som jobbar som tullare (utan at han vet vad jag tenkt gjøra forståss :tungan )

Relapse skrev:
Det finns en svensk återförsäljare för RST-ställen också här. Jag tror inte att priserna för 2005 är klara, men skriv och fråga vet jag.

Jag kollade dar och dom har inte den modellen jag fastnat for, sen så va det dubbla priset.....

Arctic#1 skrev:
Jag kollade dar och dom har inte den modellen jag fastnat for, sen så va det dubbla priset.....
2005 års modeller ligger inte ute på webbsiten ännu, men dom kommer, bl.a. den modellen som du har en bild på, och priset på 2005 års modeller är som sagt inte klart. Det du såg var antagligen pris på förra årets modeller. Men visst är det troligen billigast om man kan hämta hem skinnstället direkt från England, fast om det blir problem med ställer är det jobbigt att skicka det till England för att fixas. Fördelar och nackdelar...

Slappa skrev:
Just de, hade jag glömt :D

Men hur är de om man beställer från Usa igentligen ?
En del man snackar med påstår att man måste betala både skatt,moms o tull medans andra säger att de endast räcker med tull.
Vart kollar man sånt ?
//D

http://www.tullverket.se/se/

Du får bet. 25% moms på varans värde + att dom tar bet. för att hantera ditt paket! om dom nu kollar igenom det! :mad:
Inbet. kort kommer sedan ca 2v. efter.
Man kan som nån skrev få företagre att skriva "Gift" på paketet & därmed större chans att klara sej..

Om man råkar hittar man ett företag som bara skickar inom USA är denna länk upperlig http://www.magnum.no/Default.asp?lang=46
där fixar man biffen att få hem paketet :banana Men det bästa är att skicka till en kompis i Usa, som packar om "tar bort fakturan m.m.*
& skriver "gift" på paketet!.. då ska man inte behöva bet. moms/skatt eftersom det räknas som gåva, Det är väl i korta drag det jag fått lära mej!

Relapse skrev:
2005 års modeller ligger inte ute på webbsiten ännu, men dom kommer, bl.a. den modellen som du har en bild på, och priset på 2005 års modeller är som sagt inte klart. Det du såg var antagligen pris på förra årets modeller. Men visst är det troligen billigast om man kan hämta hem skinnstället direkt från England, fast om det blir problem med ställer är det jobbigt att skicka det till England för att fixas. Fördelar och nackdelar...
Om man bor i Norge så är det väl ungefär lika jobbigt att handla på postorder från England som från Sverige? Det tar kanske en dag extra att skeppa från England och är priset lägre där så finns det ju ingen anledning alls att köpa från Sverige.

Det är ju skillnad om man bor i närheten av butiken, då kan man ju prata om fördelar med att slippa skicka skiten för att fixas etc.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8