Skinn eller tygställ till offroad?

Skinn eller tyg-ställ till offroad?

• Antal röstningar
    0
ahh-jag har gått omkull med mitt lindstrands (str) i ca 50-60 kmh o de funka hyffsat i såna farter.
jovisst bli de hål men funkar hyffsat ändå...
skyddsjackan verka hålla bra men byxorna har ja nu efter ett par år fått köpa nya :)

obs detta på asfalt då

Lite rekomendationer på tyg/allväderställ skulle sitta fint :) är nämligen själv på jakt efter ett sådant.

Nu har stället kommit!!! Det blev tyg.

Vad tycks?

Bifogat

• mina nya mc-kläder.JPG
    mina nya mc-kläder.JPG
    64.8 KB · Visningar: 145
Last edited:
Wargen skrev:

Vad tycks?

Snyggt men likadan i skin är snyggare.

Kalla mig mongo men jag vill ha en skin jacka. Men hur fungerar det med protector jacket under skin jacka? Och vad ska man ha för byxer?

prulle skrev:

Kalla mig mongo men jag vill ha en skin jacka. Men hur fungerar det med protector jacket under skin jacka? Och vad ska man ha för byxer?

Tack. Jag tog tyg eftersom jag inte tycker skinn passar offroad hoj + att ja kommer köra offroad och då vill ja itne ha skinn :gnissla

Wargen skrev:
Tack. Jag tog tyg eftersom jag inte tycker skinn passar offroad hoj + att ja kommer köra offroad och då vill ja itne ha skinn :gnissla

Jag kommer köra enduro så egentligen borde jag köra med enduro klder men dom e så fula.

Gillar läder jacker, det skrämer mig. :3freak

prulle skrev:
Jag kommer köra enduro så egentligen borde jag köra med enduro klder men dom e så fula.

Gillar läder jacker, det skrämer mig. :3freak

HAHA ja du :rofl

sirSmokealot skrev:
Hur bra är tyg egentligen?

Är det helt värdelöst om man vurpar på asfalt???

ICKE för då hade dem ju inte funnits. Skinn är ju bättre men vem vill köra i skog me skinn?

prulle skrev:

Ja jävlar. Enduro är inget för metrosexuella killar med slappa handleder. Ingen normalt funtad stenhård skogskörare kör i skinn för fan, du kommer att bli utskrattad om du vågar närma dig ett endurospår i skinnjacka, det är ju verkligen höjden av ett icke-funktionellt val av utrustning.

Wargen skrev:
Skinn är ju bättre men vem vill köra i skog me skinn?
Skinn är definitivt inte bättre än tyg i skogen.

sgtpepper skrev:
Ja jävlar. Enduro är inget för metrosexuella killar med slappa handleder. Ingen normalt funtad stenhård skogskörare kör i skinn för fan, du kommer att bli utskrattad om du vågar närma dig ett endurospår i skinnjacka, det är ju verkligen höjden av ett icke-funktionellt val av utrustning.

Skinn är definitivt inte bättre än tyg i skogen.

Tänkte inte köra enduro i skinn jacka förfan så mongo är inte äns jag! Mennade när man kör på gatan.(Med 125:an)

Du bör nog satsa på skinn typ ett jofamatäll som sitter ledigt. Med en DT 125 kan åndå inte pulsen stiga över 75% av maxpuls så du lär aldrig bli svettig ändå.

Fist Woman skrev:
Du bör nog satsa på skinn typ ett jofamatäll som sitter ledigt. Med en DT 125 kan åndå inte pulsen stiga över 75% av maxpuls så du lär aldrig bli svettig ändå.

Jag har redan köpt ett ställ, det står högre upp i tråden.

Men du ja svettas så jävla tidigt så runt 50 skulle jag påstå.

Wargen skrev:

Vad tycks?
Snyggt! Var och kollade och provade hojkläder idag. Slutsats av det, Skinn = Extremt obekvämt, men det känns säkrare på vägen. Tyg/goretex = Bekvämt, smidigt att dra över kläderna.
Det får bli ett goretex för min del också. Jag ska köra typ 50/50 väg och grus, så det passar bäst med det då. Dessutom så ska jag pendla till skolan, och då kan det vara skönt med en jacka som är lätt att ta över kläderna.
Den enda nackdelen jag har sett hittils är priset. Dra å h**vete va dyrt det är, gäller alla mc-kläder!

Vad heter ditt ställ wargen?
Är det axel och armbågsskydd i jackan?
Pris?

Svenssson skrev:
Snyggt! Var och kollade och provade hojkläder idag. Slutsats av det, Skinn = Extremt obekvämt, men det känns säkrare på vägen. Tyg/goretex = Bekvämt, smidigt att dra över kläderna.
Det får bli ett goretex för min del också. Jag ska köra typ 50/50 väg och grus, så det passar bäst med det då. Dessutom så ska jag pendla till skolan, och då kan det vara skönt med en jacka som är lätt att ta över kläderna.
Den enda nackdelen jag har sett hittils är priset. Dra å h**vete va dyrt det är, gäller alla mc-kläder!

Vad heter ditt ställ wargen?
Är det axel och armbågsskydd i jackan?
Pris?

Precis samma anledning till att jag valde det stället.

Jacka Dainese x-on d-dry 2335 kr
Byxor Dainese ike d-dry 1616 kr

jag är inte hundra på att dem heter så men nästan. Köpte dem av Lelles.

Alla skydd är isydda i kläderna förutom ryggskydd, det får du köpa till.

Wargen skrev:
Precis samma anledning till att jag valde det stället.

Jacka Dainese x-on d-dry 2335 kr
Byxor Dainese ike d-dry 1616 kr

jag är inte hundra på att dem heter så men nästan. Köpte dem av Lelles.

Alla skydd är isydda i kläderna förutom ryggskydd, det får du köpa till.
Tack :)
Ang. dom fasta skydden. Sitter dom där dom ska, eller glider dom runt? Jag funderar på om man skulle köpa en skyddsjacka och ha en vanlig jacka över bara istället. Det fyller i stort sett samma funktion som en goretexjacka med inbygda skydd. Själva jackan är knappast mer hållbar än en fristadsjacka :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back