Skinn- eller tygsoffa?

Soffor är så 1995, speciellt i skinn. Nu ska man ha hängmatta......bättre på alla sätt! så åker du till ikea köper stora växet och hänger lite bananer och kokosnötter i dem så har du fruktskålen fixad.

en fondvägg med solnedgång från nåt paradisland som Maldiverna eller liknande, några värstinglampor som de har på ljuscafer så kan du chilla grymt hemma.

Soffor är så 1995, speciellt i skinn. Nu ska man ha hängmatta......bättre på alla sätt! så åker du till ikea köper stora växet och hänger lite bananer och kokosnötter i dem så har du fruktskålen fixad.

en fondvägg med solnedgång från nåt paradisland som Maldiverna eller liknande, några värstinglampor som de har på ljuscafer så kan du chilla grymt hemma.

Klart man ska ha hängmatta:yoparty

Fruktskål..räcker väl men en kall :öl och jordnötter :va

Ang fläckborttagning så har Mio bra startpaket (medföljer även en dvd för dem som känner sig osäkra ;))Sköter man en skinnsoffa bra så står den sig bättre mot fläckar.

http://www.mio.se/Laddaner/Skotselrad/

Bifogat

• DSC00767.JPG
    DSC00767.JPG
    68.1 KB · Visningar: 164
Last edited:
Hörnsoffa i fuskskinn är Svensson standard 1A & passar utmärkt till "fredagsmyyys"

(hua)
:fakta

Bara att handla på Lidl, Ullared och Rusta samt utrusta sig med Foppatofflor så är saken biff.

Fan, finns det något mer smaklöst än skinnsoffor?

@TS tjöp en beggad i bjärt fuskskinn på Blocket, det finns säkert ett gäng...

:zpy

Klart man ska ha hängmatta:yoparty

Fruktskål..räcker väl men en kall :öl och jordnötter :va

Ang fläckborttagning så har Mio bra startpaket (medföljer även en dvd för dem som känner sig osäkra ;))Sköter man en skinnsoffa bra så står den sig bättre mot fläckar.

haha vafan, har kärringen satt dig i buren? :hihi

haha vafan, har kärringen satt dig i buren? :hihi

:7peta det är jag är som kärringen :whip jag har pli på mina pojkar :rolleyes:

(förutom det faktum att det nu är lag på att ha inhängnat när man har katter och bor högre än 4 meter så förlorade vi tragiskt våran fina rozzi efter fall på 10 meter och då var valet inte så svårt, stör ingen förutom katterna då kanske då vi bor ytterst på loftgången)

Edit..eftersom jag är så snäll så har jag bara låtit kastrera två av de tre hannarna :glömdet

Last edited:
Akta dig du..jag är kärringen ::whip jag har pli på mina pojkar :D:rolleyes:

(förutom det faktum att det nu är lag på att ha inhängnat när man har katter och bor högre än 4 meter så förlorade vi tragiskt våran fina rozzi efter fall på 10 meter och då var valet inte så svårt, stör ingen förutom katterna då kanske då vi bor ytterst på loftgången)

:glömdet...

Nä då förstår jag att ni har galler, sry :(

Har ni gummimattor på golvet hemma också eller ;)

Nej, men jag har 3st tygsoffor så jag har lärt mig av mina misstag så att säga :näsblod När jag har råd så ska jag köpa en fet italiensk skinnsoffa i ljust kalvskinn, riktigt snygg. Men dyr, 40 lök för en soffa är lite väl nästan :/

Skinn är äckligt och fult, väldigt tattigt i mina ögon...
Har inte sett en snygg skinnsoffa sen jag var fjortis och då var det bara för att jag var ung o dum och tyckte den va gangstah...
Så mao var den inte alls snygg, bara smaklös.

tygsoffa IKEA är inte alls så tokig.

Jag tycker tygsoffa men då ska tyget vara lätt att byta ut.
Har en snygg soffa från IKEA , är den skitig så hamnar den i tvättmaskinen eller så köper man ny soffklädsel om man tröttnar på färgen.

Skinn kan ju vara bra om man är student o singel, men funkar sämre med småbarn som springer med skor ,hoppar och drar leksaker i soffan. Har sett vad som händer med 48 000 kr skinsoffan då. Inte så fin helt slut efter två år.

Jag skulle ha investerat i en tygsoffa. Skinnsoffor är kalla på vintern och klibbiga på sommaren men lätta att rengöra. Tyg håller neutral temperatur och är bekvämare att ligga på.

Jag ligger oftast i soffan.

Jag har nu införskaffat mig en svart skinnsoffa. (äkta läder, INTE fusk)

Förra soffan (har nu 10år på nacken) var i tyg men av mkt god kvalité (nypris 12000kr för en tvåsits) med avtagbar/tvättbar klädsel. Visst, många fläckar gick bort i tvätten men inte alla.:gnissla

Jag är dessutom uppväxt med skinnsoffa & har aldrig besvärats av ev. kalla/varma sitdynor. Och inte "halkar" jag i den heller. Min rumpa tycker helt enkelt om denna soffan. :)

Tack för alla tips & råd! :tummenupp

Kör skinnsoffa jag också, inte så skön att sitta naken i men det är ju inte värre än att man får ta en filt :tungan ...i kombination med en matta som till och med rödvin bara verkar försvinna på så är det som gjort för för/efterfest, tyvärr för litet för mellansteget.
Få svarta tygsoffor som är lika snygg som en i skinn och då tål de inte alls lika mkt heller. Sängen precis bredvid också så det är inte långt när man känner för sånt :tuttar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman