skilnad på dirtbik och pitbike

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
hej hundrar om det är någon skilnad på en pitbike och en dirtbike. eller om det är någon skilnad?...är så jävla sugen på o skaffa en men vet inte vilken man ska ha

westerbrand skrev:
hej hundrar om det är någon skilnad på en pitbike och en dirtbike. eller om det är någon skilnad?...är så jävla sugen på o skaffa en men vet inte vilken man ska ha

Dirtbike brukar vara en motocross/enduro

Pitbike brukar vara något man ha i depån d.v.s en moped eller mindre motorcykel

så har jag uppfattat det...

Pitbike kan vara vilken hoj som helst. Det är helt enkelt en hoj du använder till att cruisa runt med i depån.

okey då fattar jag :rolleyes: har läst runt lite om minicrossana vissa har 2 ventiler och vissa 3....vilken ska man satsa på ? lägg gärna upp lite bilder på era..

westerbrand skrev:
okey då fattar jag :rolleyes: har läst runt lite om minicrossana vissa har 2 ventiler och vissa 3....vilken ska man satsa på ? lägg gärna upp lite bilder på era..

Själv har jag en TWS Pro R 110 den är det 3valves på, fördel kanske? Vet inte riktigt...

Kan bara säga att den är fruktansvärt stark den går på slangen på alla växlar utan problem.. kör man på asfalt och drar ur den på ettan och skickar i tvåan så reser den sig utan problem SKITSKOJJ kan jag lova!

Jag kan rekomendera dig denna hoj garanterat! MEN det finns en STOR nackdel på denna hoj! (alla växlar ligger neråt) lite jobbigt när man inte är van men när man är van så känns det helt ok! (lättare att växla med foten neråt när man kör på slangen tycker jag iaf..

Annars finns det en hoj som heter Pitpro det är till 90% samma hoj som TWS:en det som skiljer dem åt är att det sitter ett 12" hjul fram (TWS:en har 10") och att Pitpron har ettan ner resten upp...

Det är samma pris på dem 13 900:- dem säger att dem är på 14hk....

http://www.mc-butiken.com/mini/tws.htm för mer info om TWS:en
http://www.pitbike.se för mer info om Pitpron

Hoppas jag har hjälpt dig lite!

(en liten varning på många "billiga" kina hojjar är dämparna väldigt dåliga och tål inte att hoppas med måste bytas ut altså! och att växlarna går runt på dem och det är frilägen här och där... väldigt lustigt....)

MotardFighter skrev:
(en liten varning på många "billiga" kina hojjar är dämparna väldigt dåliga och tål inte att hoppas med måste bytas ut altså! och att växlarna går runt på dem och det är frilägen här och där... väldigt lustigt....)

Det är ju hur bra som helst med växlar som går runt.

okey fins det någon prisvärd minicross under 10.000...ska man satsa med en hoj från usa eller kina?

Rigge skrev:
Det är ju hur bra som helst med växlar som går runt.
mmm javisst e det:)
INTE!!!

Det är ju därför alla crossar har en låda som går runt, för att det är bra som fan.

här finner du en cross som har växlarna som den ska och på 125cc
www.minimotocenter.se

mvh

Ravetrancer skrev:
mmm javisst e det:)
INTE!!!

Det är ju därför alla crossar har en låda som går runt, för att det är bra som fan.

här finner du en cross som har växlarna som den ska och på 125cc
www.minimotocenter.se

mvh

Såklart är det min högst personliga åsikt. Som lekhoj är det skitskönt att ha, slippa allt trassel med att leta friläge å tjaffs. Ska man jaga sekunder i en bana är det kanske inte det bästa men jag ger mig fan på att man tjänar på det ibland ändå. Kör man omkull med en halvautomat stannar den oftast inte. Har du koppling och hjulet är nere i backen så lägger den av. Har du trean i måste man på dom flesta lägga i friläget för att få igång dom igen, och det tar tid.

Sen får du tycka precis vad du vill.

Rigge skrev:
Såklart är det min högst personliga åsikt. Som lekhoj är det skitskönt att ha, slippa allt trassel med att leta friläge å tjaffs. Ska man jaga sekunder i en bana är det kanske inte det bästa men jag ger mig fan på att man tjänar på det ibland ändå. Kör man omkull med en halvautomat stannar den oftast inte. Har du koppling och hjulet är nere i backen så lägger den av. Har du trean i måste man på dom flesta lägga i friläget för att få igång dom igen, och det tar tid.

Sen får du tycka precis vad du vill.
och jag bara sa min högst personliga åsikt, dessutom så har tex 3ventilersmotorn det så att man kan starta med kopplingen indragen i vilken växel som helst :)

Mvh

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...