Skilnad på alpinestars V4 och TZ-1?

  • Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Vad är skilnaden på alpinestars TZ-1 och V4-ställ?
Dom är väl lika tjocka och har i stort sett samma utformning och skydd osv? Vad är då skilnaden på dem? Kostar lika mkt också... (båda nedan är TZ-1)
tz1-2pcs-black%2Bblue-fr.jpg


Ska nog ha det svarta t.v. här, vilket är ett TZ-1. V4-modellen stk. 52 satt bra på mig, sitter då TZ-1 lika bra tror ni? Vet ni någon i Malmötrakten som säljer de? MC-huset har inte kvar några Alpineställ nämligen...
 
Om du går in till MC- huset och ber dom beställa ett så har du det dagen efter!
Det som skiljer på ställen är design...
 
gixxermf skrev:
Om du går in till MC- huset och ber dom beställa ett så har du det dagen efter!
Det som skiljer på ställen är design...

Sitter de likadant? Altså om en V4 slk 52 passar mig, passar då en TZ1 då me?
 
provade ett likadant ställ (det svarta) satt helt ok. Störde mig bara på att axelskydded sitter "löst" så att säga, och vände sig flera gånger upp o ner vid på tagning. irriterande bara.

Vet nån något om storleks skillnaderna på ALPINESTARS och DAINESE?? Någon skillnad alls??

Flera affärer här i södra småland har börjat ta in Alpinestars istället för dainese, så det blir nog att beställa ett från lelles, men kan vara bra o veta om det är någon skillnad.

hade
 
morecore skrev:
provade ett likadant ställ (det svarta) satt helt ok. Störde mig bara på att axelskydded sitter "löst" så att säga, och vände sig flera gånger upp o ner vid på tagning. irriterande bara.

Vet nån något om storleks skillnaderna på ALPINESTARS och DAINESE?? Någon skillnad alls??

Flera affärer här i södra småland har börjat ta in Alpinestars istället för dainese, så det blir nog att beställa ett från lelles, men kan vara bra o veta om det är någon skillnad.

hade

lägg på 2 på alpinstar..
så 56 (denise)= 54 alpine
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top