skillnader RGV 89-90 mot 91-93 ?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Undrade just över detta.. Det skiljer sig 6hk på motorerna original. Hade varit kul att veta vad det är som skiljer. Tänkte på om de gick att få ur lika mycket kräm ur en 89a som från en 91a beroende på vad som skiljer.
Avgassystem, cylindrar, elsystem?. Ja de kanske är en skitsak som skiljer. Vad jag vet skiljer bara avgasventilerna och avgassytemen.

philsson skrev:
någon som vet?. :confused:

ja, fro m 91 fick cykeln ny tändning o modifierade avg.portar därav effektökningen. Det går säkert att fixa ett hop-up med dessa grejjer om de bara går att få tag på. En säker genväg är BYT till en nyare!
flemming :hihi

Anledningen till att jag frågar var att jag upptäckte att jag har 89ans motor på min 91a. Sen vet jag inte om det är annan elektronik också eller om det är 91ans. Har nämligen 89ans bakdel monterad också av någon skum anledning och likaså gaffelbenen fram. Detta börjar kännas mindre bra.. :3freak

Hett tips: Kolla motornumret, motorn är förmodligen stulen. Dina kåpor är sprayburklackade av mig 1995, och den hojen blev stulen sen.

Mattias skrev:
Hett tips: Kolla motornumret, motorn är förmodligen stulen. Dina kåpor är sprayburklackade av mig 1995, och den hojen blev stulen sen.
Ajdå. :3freak . Känner du han som hade hojen vid det tillfället?. Hade hojen 89ans bakkåpa då eller något av dem andra delarna, gafflar?. Kanske du inte minns. Känns tråkigt om motorn som sitter på är stulen. Vad innebär det?. sälja och hoppas på det bästa?. kan det bli strul med FB om jag klotar och nåt av detta kollas upp eller med omregistrering eller liknande kanske?. nu blir man väldigt ledsen :(
Ska kontrollera motornummeret mot det som står i registreringsbeviset. tack för infon. :fattartil

*/ ?>
Back