skillnader på husa -03 -04

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
som sagt vad är skillnaden på husas 650 03:or och 04:04 ??? är det typ några små "fel" som är upp daterade...ringde till en nyss med en 04:a och ha sa att det var massor,men det kanske är ett försäljningstrick bara... tacksam för svar

//motard wannabe

Last edited:
:samuel: skrev:
som sagt vad är skillnaden på husas 650 03:or och 04:04 ??? är det typ några små "fel" som är upp daterade...ringde till en nyss med en 04:a och ha sa att det var massor,men det kanske är ett försäljningstrick bara... tacksam för svar

//motard wannabe
Bara motorn på -04:an är ju helt ny.

precis, det är det här som jag menar...hur ligger det till i gentligen?? och vad är förändrat, är -03:an en "tillräckligt" hållhar maskin?
mvh samuel

precis, det är det här som jag menar...hur ligger det till i gentligen?? och vad är förändrat, är -03:an en "tillräckligt" hållhar maskin?
mvh samuel

Jag har en 03:a som gått 92 i stort set problemfria timmar. Enda problemet jag haft var ett litet hål i transmissionskåpan vid vattenpumpen.. :va
Men det ågärdades enkelt med lite kemisk metall.
Till och med min elstart fungerar än... :Bugar

04:an har väl lite trevligare elsystem, annan förgasare + lite andra trevliga uppdateringar.

Skulle jag köpa en idag, skulle jag nog ta en 04:a, mest pga Keihin-fuggen.
Provade en förut och tyckte att 04:an var mycket mer lättkörd med den på. Med Dellorton är det mycket mer "allt eller inget"-syndrom när man gasar...

Tror du blir nöjd vilken du än väljer..

Matte_M skrev:
Jag har en 03:a som gått 92 i stort set problemfria timmar. Enda problemet jag haft var ett litet hål i transmissionskåpan vid vattenpumpen.. :va
Men det ågärdades enkelt med lite kemisk metall.

Jag kan meddela att det hålet ska vara där. Pajar packboxen som håller kvar oljan i motorn så ska det läcka ut i det lilla hålet i stället för att det ska komma ut i kylsystemet + att om packboxen som håller kylarvätskan på plats pajar så ska vattnet läcka ut ur det lilla hålet så det inte kommer in i motorn och blandas upp med oljan.

Evil M skrev:
Jag kan meddela att det hålet ska vara där. Pajar packboxen som håller kvar oljan i motorn så ska det läcka ut i det lilla hålet i stället för att det ska komma ut i kylsystemet + att om packboxen som håller kylarvätskan på plats pajar så ska vattnet läcka ut ur det lilla hålet så det inte kommer in i motorn och blandas upp med oljan.

Det var inte det hålet. Det hade skrapats upp ett litet hål mellan skvalphålet och inåt mot motorn typ..
Tog tre packningar och mycket grubblandes innan jag hittade varför den läckte kylarvatten... :huvet

//motard wannabe

På 04:an så bytte dom till KTM tändsystem kokusan, annan förgasare å 6 kolvs ok fram. Motormässigt tycker jag att d e en väldif skillnad på 03 å 04.

Däremot så tyckte ja inte ok karaktären på 05:an men d kan ju bara va en vanesak å..

ringde en återförsäljare/mek åt husa och han rekomenderade starkt 04:an om man vill ha en bättre maskin...och som han sa det är en helt ny motor i den så alla små fel är korrigerade :fakta han sa att jag inte skulle tveka mellan dem utan köra på 04:an och så blir det! ska hämta en sådan i morgon :banana

ikväll är husan min :yoparty någon som har ett slipon till en husa 650 tillsalu eller ett billigt helsystem :Bugar det skall vara till en -04

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back