skillnader på gixxer 750 k1 - k4

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Är ordentligt sugen på att köpa upp mig 3 årsmodeller till en k4a men eftersom närmaste på blocket ligger 55mil bort så måste jag fråga ett par grejer:

1. Hur stor skillnad är det i komfort och sittställning, är k4an mycket mer "raceig"?

2. Stor skillnad på effekten, på pappret 9hk men hur upplever man det?

3. jag anser att k1-k3 är jäkligt breda, påminner fan lite om en häst, är k4an lite mindre och nättare?

4. Är det värt att uppgradera? :tummenupp

Har tänkt köra lite bana samt mycket landsvägspumpning, transportsträckor tar jag bilen!

Gå direkt på 1000 cc istället :D tror inte det skiljer så mkt vad gällr förs.

are you kidding me :crash 1000cc är direkt dyrt kan man ju minst påstå. en 750 k4 skulle kosta mig 15666:- i trafikförsäkring (-10% folksam SMC rabatt, avställningsbar) och jag vill inte ens tänka på vad en 1000 skulle kosta :)

ingen som har en 750 k4a att visa upp runt malmötrakterna? :) PGH du kör väl 1000 k2 traktor va? Kanske en k3a hade varit att fungera på, vill ha den svarta ramen, sjukt läckert :D

Gå direkt på 1000 cc istället :D tror inte det skiljer så mkt vad gällr förs.

are you kidding me :crash 1000cc är direkt dyrt kan man ju minst påstå. en 750 k4 skulle kosta mig 15666:- i trafikförsäkring (-10% folksam SMC rabatt, avställningsbar) och jag vill inte ens tänka på vad en 1000 skulle kosta :)

ingen som har en 750 k4a att visa upp runt malmötrakterna? :) PGH du kör väl 1000 k2 traktor va? Kanske en k3a hade varit att fungera på, vill ha den svarta ramen, sjukt läckert :D

Trafik för min 750 K3 kostar 6500 kr, ja jag bor i malmö!!!!

Trafik för min 750 K3 kostar 6500 kr, ja jag bor i malmö!!!!

jag har bara haft mitt kort i 2år och är (snart) 26 så det är nog därför ska du se. Finns inget billigare för min del, tro mig jag har ringt ALLA. Betalar 9600:- trafik för min k1a idag.

försöker hitta alla mått på k4an men hittar inget, någon som vet var jag kan leta?

Det var länge sen jag körde en äldre GSXR 750 så sittställningen ska jag inte uttala mig om men smal känns den, mycket MYCKET snabbare också.

Helsingborg.. funkar det? Har en 750 K4... om du vill kika lite så är det bara att svänga förbi :)

edit: Jag ställde nästan samma fråga på en annat eminent forum för inte så länge sedan.. det här är ett par av svaren jag fick där:

"jag har ägt båda och 05 är en otroligt mycket bättre cykel på alla vis. smalare, lättare. mer modern. motorerna är ganska lika. på pappret har 05 några hästar mer. 03 är en buss med ganska vek ram."

"Har haft både en 00a och en 04a.
04an var bättre på allt."

Last edited:
grymt! det var ju detta jag letade efter :) jag skicka ett pm och kommer förbi någon dag :)

Helsingborg.. funkar det? Har en 750 K4... om du vill kika lite så är det bara att svänga förbi :)

edit: Jag ställde nästan samma fråga på en annat eminent forum för inte så länge sedan.. det här är ett par av svaren jag fick där:

"jag har ägt båda och 05 är en otroligt mycket bättre cykel på alla vis. smalare, lättare. mer modern. motorerna är ganska lika. på pappret har 05 några hästar mer. 03 är en buss med ganska vek ram."

På vilket sätt är ramen vek på en 03:a?
Har haft två stycken 00:or och varit riktigt nöjd med båda, självklart är ju i inte efterträdaren sämre så det är garanterat en kanonhoj det med.

På vilket sätt är ramen vek på en 03:a?
Har haft två stycken 00:or och varit riktigt nöjd med båda, självklart är ju i inte efterträdaren sämre så det är garanterat en kanonhoj det med.

Det kan jag tyvärr inte svara på då det inte är mina ord.. det var bara svaren jag fick på min fråga vilken hoj som var bäst av k3 vs. k5.

Tror killen som skrev om den veka ramen har testat sig fram då han verkar vara en rätt så erfaren stuntare.. men vad vet jag?! bara gissar...:confused:

grymt! det var ju detta jag letade efter :) jag skicka ett pm och kommer förbi någon dag :)

Gör så du!! :tummenupp

Last edited:
har 750 k4-k5 samma chassi, mått etc som 1000 k3-k5 har? 1000 k3 har ju en helt annan karaktär än tidigare årsmodeler

fy fan 15666:- i trafikförsäkring
jag betalar 650kr/mån för halv avställnings bar på läns har en k4 1000cc

ja fy fan! :) det roliga är att när jag flyttade från Lund till Malmö höjdes premien med 102% (!!!!) det är 18, ja precis 18 jävla km mellan Lund och Malmö.

Bo aldrig i storstan med en sporthoj i garaget om du inte är tät (läs lägger allt och lite till på hojen, nudlar ftw). Iofs kommer jag ju ställa av och på som en tok för att spara lite pengar.

fy fan 15666:- i trafikförsäkring
jag betalar 650kr/mån för halv avställnings bar på läns har en k4 1000cc

har 750 k4-k5 samma chassi, mått etc som 1000 k3-k5 har? 1000 k3 har ju en helt annan karaktär än tidigare årsmodeler

du blandar och ger lite....gsxr 1000 k3 skiljer sig från k2 men inte alls lika mycket som k5/k6 skiljer sig från k3.

gsxr 750 k4/k5 delar chassi med gsxr 600 och är i förhållande till 1000 k3 något längre, högre, lättare och med kortare hjulbas (vi snackar mm och enstaka kilon dock.)

Samma förhållande gäller i jämförelse med k5/k6 men nu är har 750 ytterligare något kilos försprång + högre. Skillnaden i hjulbas har krymt.

Här finns allt du vill veta om Suzuki: www.suzukicycles.org

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back