Skillnader mellan KTM 660 SMC och 640 Prestige

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kommer till 99% att testa motard denna säsong (innan jag blir för gammal och bekväm...:rolleyes:).

Jag har span på en 660 SMC 04 och en 640 Prestige 03 men vad är det egentligen för skillnad mer än motorstorlek?

Tacksam för all input :)

660 bättre på allt men saknar elstart.
625 är som 660 fast 25 kubik mindre och med elstart (därmed lite tyngre).

660 bättre på allt men saknar elstart.
625 är som 660 fast 25 kubik mindre och med elstart (därmed lite tyngre).

Ok. Så Prestige har elstart och är klenare? Inget annat som skiljer: fjädring, bromsar mm?

Jag har sett en vit/svart färgsättning som gillar på Prestige..föredrar faktiskt den framför skrikorange. Men lite mer kräm är ju alltid kul, är annars rädd att jag kommer att tröttna och mest irritera mig på att det vibrerar för mkt :gnissla

Motard handlar inte bara om mest lök på laxen. Köper du en 640 med annan förgasare (som mer liknar den på 660in och öppnad luftburk klarar du dig långt. Finns 640is som detta redan är gjort på så att du slipper tänka på det.

Att jämföra 660 med 640 blir lite som att jämföra äpplen och päron. Kolla på priserna på dem tex. Tror du skall ställa dig frågan såhär; vad kommer jag göra med tarden? Överväger bus, går du på 660 och således 640 om...

Köp en 625 om du vill ha elstart, finns ingen anledning att köpa 640 om den nu inte är mycket billigare.

• Gilla
Reaktioner: MaG
Motard handlar inte bara om mest lök på laxen. Köper du en 640 med annan förgasare (som mer liknar den på 660in och öppnad luftburk klarar du dig långt. Finns 640is som detta redan är gjort på så att du slipper tänka på det.

Att jämföra 660 med 640 blir lite som att jämföra äpplen och päron. Kolla på priserna på dem tex. Tror du skall ställa dig frågan såhär; vad kommer jag göra med tarden? Överväger bus, går du på 660 och således 640 om...

Jag kommer att nöjesköra till 99% och vad gäller hästar hit eller dit så spelar det mindre roll än själva körbarheten. Hört en del som säger att det är en enorm skillnad mellan 660 och 640 medan andra säger att det år hårfint och mer beror på föraren. Efter ett gäng år på olika sporthojar så lutar jag åt det senare (vilket innebär att det går att ha kul på en 640 pckså antagligen...):)

Tack för all input

Var och provkörde idag och det var ju riktigt kul. En 640 Prestige 03 och en 660 smc 04. Samma pengar ungefär men 640n var mer lull lull på och svart vilket jag gillar (orange är lite mkt cross...)

660 kändes rappare och råare (vibrerade mer men mindre än jag trodde) men fan vet om det inte är rätt skönt med elstart iaf...kul var det iaf, det går att köra ruskigt fort med de där knarrarna....huvva:D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park