Skillnader GSXR1000 -01 -02

bengtn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
zx12r
Vet någon vad det är för skillnader på 01:an och 02:ans GSXR1000, vad kan man kolla efter för att se om det är en 01:a eller 02:a, detta kan vara lite lurigt om det är importhoj då man kanske inte riktigt vet ursprunget, någon som vet vad jag kan kolla efter?

Lättast är väl att titta på bagagekrokarna på bakramen. På -01 är alla 4 svetsade, på -02 är 2 skruvade (de bakre tror jag).

Sen är lacken annorlunda. -02orna har t.ex. silverfärgade strajps nedanför dynan.

Last edited:
02:an har andra backspeglar samt att mellan röret är rostfritt medans det på 01:an är av svart stålplåt, kylaren är silverfärgad på 02:an och svart på 01:an.

Kompletterar med att -01 har manuell choke på vänster handtag, -02 har automatchoke.

Gasarn skrev:
Kompletterar med att -01 har manuell choke på vänster handtag, -02 har automatchoke.

Jag tror att både det vänstra o högra lyset lyser vid halvljus på 02-an. På 01-an så lyser bara ett vid halvljus.
Gasarn, har du choke på din? Jag saknar de eftersom min har insprutning.....:)

Söderlund skrev:
Jag tror att både det vänstra o högra lyset lyser vid halvljus på 02-an. På 01-an så lyser bara ett vid halvljus.
Gasarn, har du choke på din? Jag saknar de eftersom min har insprutning.....:)

Jag har chocke på min hoj även fast jag har insprut och om du har en 01:a så bör även du ha choke.

Gixxer Rolle skrev:
Jag har chocke på min hoj även fast jag har insprut och om du har en 01:a så bör även du ha choke.

är det inte en "tomgångshöjare" du menar? sitter väl en sån på TL1000 om jag inte minns fel

Gixxer Rolle skrev:
02:an har andra backspeglar samt att mellan röret är rostfritt medans det på 01:an är av svart stålplåt, kylaren är silverfärgad på 02:an och svart på 01:an.

Jag tror att även det svarta mellanröret är av rostfritt material.
På min gamla TL1000S så var grenrören mattsvarta, men det visade sig att dom ochså var gjorda i rostfritt så jag polerade dom blanka o fina. (mycket jobb men lättare att hålla rent sedan :tummenupp )

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT