Skillnaden på en KTM Duke II och en 640 ?

OscarJ

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
er6-n
Vad är skilladen på dessa två ? ska köpa en hoj nu och väljer mellan dessa två.. är de skapligt lika eller skiljer de sig mycke från varandra? tex kraft och köregenskaper ?? :confused:

Motor samma.

Kortare Fjädringen,dyrare plast (lackad) och några mer kilon på Duken,har för mig att det kan skilja på drevningen (men minnet är dåligt)

Duke är mer landsväg än motard,kan inte riktigt se ett par cross/isdäck på en Duke.

är samma, perfekt för landsväg/pendlar sk motard. Jag skulle välja Duke för designen. usr orkar inet mer. skål...

En Duke tål inte att klotas med.. Det blir DYRT, I know! Fälgarna är tunna och blir lätt skeva efter en marksyning. Jag fick lämna in framfälgen 2 gånger hos INTERA för riktning.

Men den är en grym wheeliemaskin, dvs den går upp av sig själv :tummenupp

Har dock inte testat 640 supermoto men supermoton tål marksyningar bättre än Duke är jag säker på. Dessvärre eventuellt en bättre stoppiesmaskin också.

skulle alla dagar välja 640 framför duken, vill man åka grus en vacker dag så måste man ju byta...
sen ser de coolare ut med asfaltscross. :tummenupp

Har haft en Duke II 03:a och äger nu en 660.

Duken är mer lätthanterlig, men som övriga säger så är den dyrare att klota med och den går inte att köra "offroad" med pga. fälgarna.

Men skulle jag väla mellan Duken och 640 så är mitt val Duken!

Bifogat

• ktm 007.jpg
    ktm 007.jpg
    118.7 KB · Visningar: 176
Hur kan du säga att Duken är mer lätthanterlig?

Duken är som en lastbil jämfört med 660, enligt mig. Har ägt båda maskinerna...

Mr R skrev:

För mig som är lite kort i rocken så är duken lite lägre och "svängradien" är mkt bättre än 660´n.
Duke´n känns mer lätthanterlig i lägre farter.

Mr R skrev:

Håller med. Har haft både Duke och 640 och kört en del 660 och Duken är helt klart klumpigast och 660 klart smidigast.

Köp 640, det är en roligare hoj.

/Micke

Jag har sagt det innan och säger det igen,jag personligen tycker att 660 känns betydligt tyngre i kurvorna,mer bryta och bända i 660 än i Duken.

Har kört 660, 640 och sålde precis min duke II och skulle säga att 640 är den hoj som är jobbigast i kurvor, mycket bryta. 660 var mycket mer följsam än jag trodde den skulle vara, klart bättre än 640`n. Duken svänger nästan bara genom att titta åt det håll du vill, klart mest följsam av dom här tre modellerna, men som sagt 660`n kommer inte långt efter. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman