Skillnaden mellan R1 och GSX R

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Tjena som rubriken lyder letar jag efter information gällande r1 och gsxR.
Googlade mig igenom trådar i forumet men hittade inget där dessa två blev jämförda mot varandra och då även gällande service,reservdelar,avgassystem osv.

Tanken är att investera en av dom i slutet av månaden men vill höra mig runt vad kostnaderna skiljer sig åt beroende på märke.
Skulle även vilja höra vad som skiljer dom mest åt i körnings väg men även försäkring/statistik.
Även kläder som skinnställ behöver inhandlas och har 0 i koll på vad som är "bäst" och erbjuder mest.

Är det någon som sitter på denna information blir jag mer än glad om personen i fråga vill dela med sig av detta. :D

Årsmodellerna jag tittar på är från -08 på dom bägge
Desto mer info om dessa desto mer uppskattas det :Bugar

Tack på förhand!:tummenupp

De är klass 7-hojar. Svindyra helt enkelt att äga, så det är hucket som stucket vilken hoj du tar.

Men, provkör! Du själv är den bästa referensen för beslut.

Ungefär likvärdiga hojar, jag gillar R1 bätttre och kör därför en sådan. Prov kör båda...
Kolla också upp om det skiljer något i garanti på dem. Yamaha kör på 5års garanti (gäller ej el och slitdelar)

Ang. Service så har R1 var 1000:e mil och ventiljustering vid 4000mil de tror jag inte Suzuki matchar.

Ungefär likvärdiga hojar, jag gillar R1 bätttre och kör därför en sådan. Prov kör båda...
Kolla också upp om det skiljer något i garanti på dem. Yamaha kör på 5års garanti (gäller ej el och slitdelar)

Ang. Service så har R1 var 1000:e mil och ventiljustering vid 4000mil de tror jag inte Suzuki matchar.

Någon som vet vad Suzuki har i service väg?

Lånar den här tråden, står själv och velar om R1 från 01-03 eller Gsxr 1000 -03.

Vilka är de vanliga problemen? Är det något man ska tänka extra på?

Tack på förhand.

Back