Skillnaden mellan en KTM 525 SMR och en EXC Racing??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Förutom då de tydliga som hjulen och bromsarna??

Jag skall till USA och jobba ett tag och funderar på att köpa mig en 525:a som jag skall ta med mig hem. Jag hade tänkt att i första hand ha den som en motard. Men iom att jag kommer bo i Arizona som verkligen är ett mecka (stavas det så?) gällande offroad så funderar jag på att köpa mig en EXC för att motard kitta när man kommer hem (finns visserligen några ny byggda motard banor bara stenkast från där jag skall bo). Men jag antar att det är fler saker än bara hjulen och bromsarna som skiljer, eller?

Vad tycker ni att jag skall gör, vilket verkar mest gångbart. SMR eller EXC Racing??

Och tänk på att det är i första hand motard hojen skall andvändas till när jag kommer hem.

bebbe skrev:
Förutom då de tydliga som hjulen och bromsarna??

Jag skall till USA och jobba ett tag och funderar på att köpa mig en 525:a som jag skall ta med mig hem. Jag hade tänkt att i första hand ha den som en motard. Men iom att jag kommer bo i Arizona som verkligen är ett mecka (stavas det så?) gällande offroad så funderar jag på att köpa mig en EXC för att motard kitta när man kommer hem (finns visserligen några ny byggda motard banor bara stenkast från där jag skall bo). Men jag antar att det är fler saker än bara hjulen och bromsarna som skiljer, eller?

Vad tycker ni att jag skall gör, vilket verkar mest gångbart. SMR eller EXC Racing??

Och tänk på att det är i första hand motard hojen skall andvändas till när jag kommer hem.

Var i Arizona ska du jobba?

SMR:n är väl omöjlig att E-/LV-regga medans EXC:n är det?
Annars är det väl mest fjädringen (hjul & bromsar som du redan nämnt) som skiljer rent tekniskt.

Jag har härjat runt på en SX.
Går sktibra att lägga varv på.
Men ojjj, vilken skillnad, Nu ställer jag inte gränsen längre!
Men börja på en SX, sen se vad fjädring gör!
Ja må va sekig, men vilken skillnad det gör! Från att ha gått från att hojen inte klarade mer, är jag nu på, att jag bara är en total pussy. hojen klarar mer, men jagtf äar för feg.

Bromsar och fjädring ska du gå på.
Och som sagt, E-regga funkar, men inte ens värt att testa annat:( Jag vet, har testat...)

Last edited:
Det är Phoenix jag skall vara.

Sedan att regga lär väl inte vara intressant iom att jag kommer ta in hojen till sverige nerplockad. Betalar därför bara momsen på den. Så regga den kommer bli omöjligt vilket inte gör mig något.

När man läser det ni skriver så verkar det som om jag ändå kommer att köpa en SMR. Vet att för mig är det definetivt lite overkill men jag tänkte att medans jag ändå har chansen att göra ett köp billigt så varför inte? Jag kommer betala strax under 50k för en helt ny. Hade det varit cross modellen hade priset hamnat någon stans runt 42k.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti