Skillnaden mellan Cbr 600 f4i(sport) och f4 ?

hageb

-Ristrappare-
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Aprlilia Rs 125 -05, Ktm sx-f 250 -06
Vad är det för skillander mellan cbr 600 f4, f4i (sport) och f ?

f4 har förgasare f4i har insprutning, F har en limpa+centralstöd medans Fsport har 2 sadlar sen vet jag att det skilde lite mer småsaker men har glömt vad det var.

Kan finnas fler skillnader men..

Fs: bättre bakdämpare och framdämpare. passagerarsadel och förarsadel är skillda åt som sig bör.

F: banansits (vilket medför annan bakram),gummiklädda fotpinnar. Lite mer touring än fs. Vet inte om det är motormässiga skillnader men det skulle inte vara otroligt. EDit:centralstöd ja.

F4: förgasare iaf

F4 är 99-00 tror jag, kanske tidigare modeller också.
Både cbr 600 fs och cbr 600f är vad som kallas F4i från 01 och framåt. såldes bara 01-03 i sverige har jag för mig.. fanns från 01-06 i staterna.

Slå mig inte om jag har lite fel.

Last edited:
F4 = fjärde generationen av CBR600 och fanns mellan 99-00

F4i = fortfarande 4:e generation, men ny design på toppkåpan, dubbla lysen, ny instrumentering samt insprutning. Motorkåpor och gaffelben fick annan färg. Årsmodell 01-06

F4i Sport = En sportigare variant av F4i, räknas som samma generation. Men S har annan utväxling, svartlackad ram och helt omgjord bakdel (skilda sittdynor, ny design på bakre kåpa, bakram och bakljus) och saknar centralstöd. Fanns mellan 01-02 och ersattes -03 av CBR600RR.

F4i ska också ha lite annan svängmassa för att få ett annat register än den vanliga f-modellen.

Kan finnas fler skillnader men..

Fs: bättre bakdämpare och framdämpare. passagerarsadel och förarsadel är skillda åt som sig bör.

F: banansits (vilket medför annan bakram),gummiklädda fotpinnar. Lite mer touring än fs. Vet inte om det är motormässiga skillnader men det skulle inte vara otroligt. EDit:centralstöd ja.

F4: förgasare iaf

F4 är 99-00 tror jag, kanske tidigare modeller också.
Både cbr 600 fs och cbr 600f är vad som kallas F4i från 01 och framåt. såldes bara 01-03 i sverige har jag för mig.. fanns från 01-06 i staterna.

Slå mig inte om jag har lite fel.

F4i har också gummiklädda fotpinnar

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen