Skillnad premie Stockhom - Huddinge?

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
LF ville inte tala om för mig om jag skulle få billigare premie nu när jag flyttat från Sthlms kommun till Huddinge kommun. Nån som vet? Är det kanske lika eländigt var man än bor i Stockholms län?

Lär inte vara billigare i Huddinge. Borde i så fall vara dyrare med tanke på alla förortsbarn här. Min hoj blev precis stulen och det har nog med var man bor att göra. Sorry.

Det borde påverka.
När jag flyttade från Ormkärr (Brevid Hagsätra) till nuvarande adressen (tillhör östermalm) så steg min dåvarande bilpremie med 1500/år.
Så hela stockholms län räknas inte på samma sätt, ovanstående gäller såklart bil, men indelningen bör vara densamma för motorcyklar.

Ace Niki skrev:
LF ville inte tala om för mig om jag skulle få billigare premie nu när jag flyttat från Sthlms kommun till Huddinge kommun. Nån som vet? Är det kanske lika eländigt var man än bor i Stockholms län?

Såg igår ett inslag om en kille inne i sthlm som fått försäkringen höjd med tretusen spänn när han flyttade. Att han bara flyttade 150 meter och kommer parkera på exakt samma plats sket föskblgt högaktningsfullt i.. Så i teorin kan det skilja mer mellan två olika gator i samma kommun än mellan två olika kommuner...

Ace Niki skrev:

Den gamla "traditionella" zonindelningen för hojar var/är att tex Stockholms kommun var/är zon 1 medans tex Huddinge och Nacka kommun var/är zon 2, kunde/kan hos vissa bolag göra ganska så stor skillnad. Fanns/finns 7 zoner, där Gotland var den enda kommunen som placerades i zon 7.

Men... numera har flera bolag ändrat sin zonindelning så att att det är betydligt fler zoner, inklusive olika zoner inom en och samma kommun. Alltså.. bara att ringa runt till alla bolag igen och se hos vem det blir minst dyr premie på den nya adressen, men "borde" bli billigare än tidigare, men man vet ju aldrig med dagens "försäkringslotteri", håller tummarna för att du drar en högvinst! :tummenupp

/B

när jag flyttade från södermalm till huddinge sänktes premien på min bil...
dela garage om du hittar??

VET att min premie skulle bli ca 4000kr mindre om jag tex bodde i Södertälje istället för Stockholm, man skulle tjäna ungefär 1000kr per mil :3freak

955i skrev:
VET att min premie skulle bli ca 4000kr mindre om jag tex bodde i Södertälje istället för Stockholm, man skulle tjäna ungefär 1000kr per mil :3freak

Shit... du kan inte avverka många mil per år :rofl

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...