Skillnad på tank gsxr 750 -96 - 98?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar efter tank nu och har hittat en till en gsxr 750 -98, jag kör -96. Vad behöver man göra för att få den att passa på min hoj? Antar att den är utformad på ett annat sätt eller liknande för att den har insprutning och min hoj har fuggar... Är det värt att fixa till den eller ska man leta efter en -96tank?

Hagster skrev:
Letar efter tank nu och har hittat en till en gsxr 750 -98, jag kör -96. Vad behöver man göra för att få den att passa på min hoj? Antar att den är utformad på ett annat sätt eller liknande för att den har insprutning och min hoj har fuggar... Är det värt att fixa till den eller ska man leta efter en -96tank?
inga problem, på 98,ans tank har du tre rör som går ut istället för 2 som på din.
du pluggar bara ett av dem.
har för mig att det är mittersta, sen passar den rakt av.

///P

Pank skrev:
inga problem, på 98,ans tank har du tre rör som går ut istället för 2 som på din.
du pluggar bara ett av dem.
har för mig att det är mittersta, sen passar den rakt av.

///P

Och så får du skruva över pumpen bara...

Nån har sagt mig nån gång att det inte passar att swappa insatsen pga ett rör inuti kommer ivägen. Men detta gäller bara swappning åt ena hållet, inte åt andra och jag kommer inte ihåg vilket (96/97 -> 98/99 eller tvärtom?). :gnissla
Och jag har själv aldrig provat. Men det är ju enkelt att prova om du har tanken tillgänglig.
Jag är alltså en tankspridd gubbjävel! :va

Jag har för övrigt en -98/-99 tank att sälja om nån mer behöver.

Hagster skrev:

Jag har en tank från en -96:a om du är intresserad.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back