Skillnad på Slip-On till radfyra och V-twin?

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Jag funderar på att byta ut det LeoVince slip-on jag har på Millen nu till något som är mindre och låter bättre men de jag har hittat är ruskigt dyra men jag har hittat liknande till R1, R6, Fireblade och Gixxer för mindre än halva priset.

Så min fråga är om det är om ett slip-on till någon av ovanstående hojar med radfyror funkar på en hoj med V-twin utan att jag får några negativa biverkningar?

Har du tänkt på att prisskillnaden kan bero på att det är dubbla ljuddämpare till din hoj?

Jag tror inte att "stupröret" är den stora boven i dramat, prisskillnaden beror nog mer på att det inte finns lika mycket eftermarknads delar till millen men till jappsarna finns det ju hur mycket som helst och mycket fler märken att välja mellan.

Jag har ett extra "stuprör" som jag tänkte modda så att det passar det slip-on jag ev. skall köpa.

Är det någon större skillnad på slip-on till 600, 750 och 1000cc radfyror?

Last edited:
..grövre..

... Eller har jag kanske fel..

Jag tror att det är grövre rör på twinnen än på radmopparna med samma motorvolym..

Jag tror att det är grövre rör på twinnen än på radmopparna med samma motorvolym..

Menar du att röret som går igenom burken är smalare än röret som går till burken?

Om så är fallet så borde det ju inte vara så svårt att modda burken med ett grövre rör?

Ökar ljudnivån om jag gör ovanstående modd?

Jag har tillgång till svarv, fräs, mig svets och tig svets.

Last edited:
Menar du att röret som går igenom burken är smalare än röret som går till burken?

Om så är fallet så borde det ju inte vara så svårt att modda burken med ett grövre rör?

Ökar ljudnivån om jag gör ovanstående modd?

Jag har tillgång till svarv, fräs, mig svets och tig svets.

Nja.. menar att anslutning och rör i stort är större. Om du då vill modda måste du ju byta ändar på burken och då även insats ( om du inte vill strypa vill säga), verkar inget kul då du i så fall endast har nytta av ytterröret. Det är ju just ytterröret som är det enklaste att tillverka.

/A

RSV_Ante skrev:
Nja.. menar att anslutning och rör i stort är större. Om du då vill modda måste du ju byta ändar på burken och då även insats ( om du inte vill strypa vill säga), verkar inget kul då du i så fall endast har nytta av ytterröret. Det är ju just ytterröret som är det enklaste att tillverka.

/A

Det borde ju gå att göra hålen i ändarna större? och då är det ju bara det perforerade röret som går genom burken som behöver bytas och strypa det vill jag ju inte göra.

Någon som har en liter hoj med radfyra får gärna mäta diametern på röret före slip-on?

Det borde ju gå att göra hålen i ändarna större? och då är det ju bara det perforerade röret som går genom burken som behöver bytas och strypa det vill jag ju inte göra.

Någon som har en liter hoj med radfyra får gärna mäta diametern på röret före slip-on?

Visst går det att göra ändhålen större.. å det perforerade röret.. Men vad har du vunnit då? det enda som kvarstår från utgångsläget är ju då ytterhöljet. Varför köpa ett slip on som du inte ska ha nått av? det är ju i så fall enklare att bygga ett nytt i från början...??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman