vad jag minns så var det väldigt dåliga rullager som lyfter kammen,,typ höll max 50 timmar och sedan rammlade i tusen bita,,MEN på vissa 02 motorer vart dom uppdaerade till dagens som kan hålla minst 100-150 tim. Och så har 02an ett ej limmat motroterande balacelager ev enkellager?? ja hur som hellst en tickande bomb som kan brista före 50 tim!! Och då!!!!!!
02 maskiner "KAN" även ha fel kammkedjesläpa ,dvs den långa släpa som kammkedjesträckaren går imot och då sträcks inte kedjan ett skit och det kan gå åt hellv....,husa klantade sig ovanligt mycket m,ed det dom satt dit den gammla från motorer från kalla kriget och missade helt att sträckaren inte nådd ut att sträcka kedjan!!??... Därimot enkelt att kolla,bara att kolla in om sträckaren har normalt med snäpp kvar,,och även billigt att fixa bara byta till nyare släpa....
Så Slut summa av eländet..Det enda som är riktigt synd är då att den lär ha den dåliga balacelagerkontruktionen

Visserligen inte bra senare heller men bättre.........
Resten är ju billigt och enkelt att byta
Sedan var det visserligen ett annat problem på 01-02 som inte är så mycket att bry sig i tror jag....? Dom hade bräckligare motorhalva runt utgående drivaxel så vissa sprack där runt!.... Men det hade inte ens jag problem med och det var en 650 och jag lider av murhfus lag
