Skillnad på motardställ och"vanligt"skinnställ?

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Som sagt, vad är skillnaden?
Fick frågan ikväll när vi snacka mc på jobbet.
Då jag brukar kunna svara frågor som gäller mc så försökte jag nästan med att svara,jo du vet att när man kör motard så...lr ja, du vet vanliga racingställ..lr..dom funkar ju oxå lr.Ja vafan jag vet faktiskt inte.Det tog emot men jag fick krypa till korset och erkänna.Jag vet fan inte.
Så tala om skillnaden och varför det är skillnad:rodnar

Framförallt är det väl passningen. Ett motardställ är anpassat för att användas i en mer upprätt körställning till skillnad mot ett racing ställ där du måste gå mer eller mindre i fostärställning. Andra skillnader kan vara att skinnet är förstärkt på andra ställen, att de saknar knäpuckar och aerodynamicpuckel.
Bara mina gissningar. :)

Framförallt är det väl passningen. Ett motardställ är anpassat för att användas i en mer upprätt körställning till skillnad mot ett racing ställ där du måste gå mer eller mindre i fostärställning. Andra skillnader kan vara att skinnet är förstärkt på andra ställen, att de saknar knäpuckar och aerodynamicpuckel.
Bara mina gissningar. :)
Ja ok,bra svar på en dum fråga.
Det var bara just när vi satt framför datorn och kikade på bilder på båda typerna
bredvid varandra så fick jag tunghäfta.Jag vet,jag nämde racingställ pga av att jag själv kör i det men detta gällde kanske vanligt skinnställ typ utan puckel och puckar som man kan gå i utan at ha fosterställning.

Nyheter
Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back