Skillnad på ljudet mellan slip-on och helsystem

|HOOÐie|

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 660 SMC 2004
Tja, ni som vet allt:tummenupp kan väl upplysa mig, som inte vet allt:näsblod , om skillnaden på ljudet mellan ett slip on på 660n och ett helsystem.

Måste man ha ett helsystem för att få ett bättre dovt ljud på 660n t ex, eller skulle man bli nöjd med ett slipon? Effekt skillnaden känner jag till men ang ljudet så vet jag inte.

Jag ska nämligen köpa mig en burk för att få ett dovare och högre ljud och just nu blir det troligtvis ett Leo x3 slip-on.





Och förresten, lyssnade på Leovince sidan och undrar vad "tappo forato" och "tappo diretto" betyder.
 
Last edited:
Angående skillnaden mellan helsystem och slip-on så känns det ju som ett helsystem men ett slip-on utan db-killer mullrar -mycket- mer än original iaf, det är en sak som är säker. :yoparty
 
Angående skillnaden mellan helsystem och slip-on så känns det ju som ett helsystem men ett slip-on utan db-killer mullrar -mycket- mer än original iaf, det är en sak som är säker. :yoparty

Jo det är kanon:tummenupp Loud pipes saves lifes

Om jag har förstått det rätt så ger akra piporna ett dovare och tyngre ljud än x3 orna. Får se om någon har ett slipon till salu kanske?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top