Skillnad på Ktm exc/smr/sx

.Putte

Medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Tänkte kolla skillnaden mellan ktm 450 -04 exc/smr/sx då framför allt dämparna. Själv så använder jag nu min -04 450exc som enbart endurohoj men är nu sugen att sätta på motardkitt till sommaren å leka lite på vägen istället. Så då vill man ju gärna ha lite hårdare dämpare både fram och bak finns det några enkla tips på detta eller är det bara att leta efter nya/beg dämpare till det syftet. Passar cross/smr fram/bak dämpare på exc utan några moddiferingar?

Skall du bara leka lite skulle jag rekommendera att vrida åt dämparna en smula, och kanske byta lite fjädrar (har du kollat att du har ordning på "hänget" som det är nu?).

:)

Jag hade en 525 EXC med standardfjädring en väldigt kort stund tidigt i våras, gick utmärkt med motardhjul.

/J

Skall du bara leka lite skulle jag rekommendera att vrida åt dämparna en smula, och kanske byta lite fjädrar (har du kollat att du har ordning på "hänget" som det är nu?).

:)

Jag hade en 525 EXC med standardfjädring en väldigt kort stund tidigt i våras, gick utmärkt med motardhjul.

/J

Själv tycker jag att den verkar lite mjuk även när jag dragit åt dom men det kanske beter sig lite annorlunda då man får på motarddäcken.

Skall du bara åka gata så räcker det med att skruva till EXC-fjädringen. Tycker du gaffeln är lite väl mjuk kan du ju spilla i en anings mer olja i dom - kör 1cm i taget och testa dig fram.

MEN, vill du åka lite mer - åka bana och kanske testa en tävling - så bör du göra något åt den. Hittar du SMR-gafflar och dämpare beggat är det bara å köpa - dom passar rakt av. Ett annat alternativ är att köpa en uppsättning från vilken som helst av dom tre typerna och sen lämna in för moddning.

.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...