mr_rockster skrev:
2633453 Gillar du att köra och vill ha så kul som möjligt i sadeln på cykeln? Vill du nöta lite bana och ut och köra aktivt och leka när du är ute och åker: Köp husan.
Vill du åka och vara häftig i stan, nöjer dig med att hänga av R1

r på krokiga vägar (men bli avhängd av bergare) och är allmänt lat: Köp någon av KTM:erna
- Johan
He he...MÅSTE bara kommentera...

... Åker man gata med en 660 , så blir man inte avhängd av en Bergare !

. På gata spelar inte skillnaden i vikt särskilt stor roll. Har kört 650:n ett antal mil o kan med handen på hjärtat säga , att jag hellre har kvar min 660 , om det är gatåkning som gäller. Lekfaktorn är i stort sett lika hög under de förutsättningarna. O sen är jag en sån person som visserligen inte drar mig för att skruva , men ser ju hellre att jag lägger tiden på vägarna än i garaget.
Kommer man däremot till banan , så spelar det säkert roll , även om det mesta hänger på föraren. Har kört gocartbana en hel del i somras o hade inga större problem att hänga bergarna i häcken o oxå köra om en del av dom.
Crf 450:n räcker som sagt inte till på gata , även om den är helt underbar på bana ! Liten , lätt , smidig o bra med pulver i "lägre" hastighter.
O ang. att slita upp på bakhjulet i olika hastigheter... Med rätt drevning så sliter du upp vad som helst , på vilken växel som helst. Det är lixom inget mått på hur stark hojen är. Drevar du ner en 640 , så kan du slita upp den oxå på 5:an i 70 km/h , men du förlorar ju i toppfart o får ett hysteriskt varvtal i marschfart.
Sen handlar det ju om teknik oxå ?? Sune A. rycker upp en jättebest till Triumph på slangen....det gör garanterat inte jag !
Så bestäm dig för vad du ska ha hojen till o sen köp efter det. Du körde ca 650 mil/år ? Räkna om det i timmar o räkna sen ut antal oljebyte o ventiljusteringar... 625/660 : Ca 3 oljebyte o 1 ventiljustering , tidsåtgång totalt ca 3-4 timmar. Crf 450 , 525 o 650 : 14-15 oljebyten o kanske 4-5 ventiljusteringar ??? O som pricken över i , kanske en renovering med kolv o ramlagerbyte framåt höstkanten ??..... Tidsåtgången får ngn bättre vetande svara på då jag bara kört dom , aldrig skruvat..