Skillnad på Gixxer 750 00-03!?

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date
DB skrev:
Med andra ord Gixxer 750 -00 är en skithoj eller? Fan jag som var lite sugen på en sån :rolleyes:

NEJNEJ! Den är kanon, bästa cykeln jag kört helt klart, knivskarpt chassie!
Jag hade köpt en lika dan utan att tveka.

Min hoj gick stenhårt i 3000 mil kan vara därför många andra inte haft problemen än.. ;)
Vid 1300mil upptäcktes kamkedjesträckaren i samband med ventiljustering.
Vid 1400mil gick kopplingskorgen
Vid 2200mil gick växellådans klackar.
Vid 2500mil gick sekundärspjällsvajrarna
Har ni som säger er ha problemfira 750´s kört lika långt ?

Fast jag hade köpt en 02 eller nyare, alternativ en 00:a och sett till att kopplingskorgen var bytt, bytt kamkedjesträckaren till manuell och fått varjrarna utbytta (inga stora jobb eg).

(ovanstående skall gå på garanti även om tiden gått ut, då det är fabrikationsfel).

Växellådans klackar till tvåan håller säkert om man inte våldar så mycket.. ;)

Se till att få ett bra pris, och var medveten om felen som kan dyka upp, det är allt jag vill säga!

/KetogaN - Köp Köp Köp!!

Last edited:
KetogaN skrev:
.........Fast jag hade köpt en 02 eller nyare, alternativ en 00:a och sett till att kopplingskorgen var bytt, bytt kamkedjesträckaren till manuell och fått varjrarna utbytta (inga stora jobb eg).

(ovanstående skall gå på garanti även om tiden gått ut, då det är fabrikationsfel).

/KetogaN - Köp Köp Köp!!.......

Hur kan man kolla upp om det är gjort få sin hoj?

Om man bytt vajrar kan man då få ut kostnaden av Suzuki på nåt sätt? (Bytt på auk.verkstad)

Magnus skrev:
Hur kan man kolla upp om det är gjort få sin hoj?

Om man bytt vajrar kan man då få ut kostnaden av Suzuki på nåt sätt? (Bytt på auk.verkstad)

Det är en bra fråga, vajrarna ser man ju på skyddsteflonet som gör att dom inte skavs av. manuell kamkedjesträckare kan kanske vara svårt att få igenom (men den kostar bara 700 spänn så det är inte hela världen.).
Kopplingskorgen jadu.. jag fick fajtas en del med KGK för att få igenom mina garantier (i mina ögon är suzuki inge bra vad det gäller garantiärenden men det kanske har ändrats.)

På yamaha och honda sköts sånna här ärenden med stämpel markering ala tjörnade eller liknande i ramnummerplåten berorende på serviceåtgärd.
Men eftersom suzuki är snåla och inte vill gå ut med en "advisory" om att kunders kopplingskorg skall bytas på garanti så finns det nog inte heller nått bestämt om hur det ska markeras om bytet är gjort.

Så för att svara kort.. Nej det går nog inte att se om du inte fått kvitto från verkstaden, eller på reservdelen om arbetet gjorts själv.

/KetogaN

KetogaN skrev:
NEJNEJ! Den är kanon, bästa cykeln jag kört helt klart, knivskarpt chassie!
Jag hade köpt en lika dan utan att tveka.

Min hoj gick stenhårt i 3000 mil kan vara därför många andra inte haft problemen än.. ;)
Vid 1300mil upptäcktes kamkedjesträckaren i samband med ventiljustering.
Vid 1400mil gick kopplingskorgen
Vid 2200mil gick växellådans klackar.
Vid 2500mil gick sekundärspjällsvajrarna
Har ni som säger er ha problemfira 750´s kört lika långt ?

Fast jag hade köpt en 02 eller nyare, alternativ en 00:a och sett till att kopplingskorgen var bytt, bytt kamkedjesträckaren till manuell och fått varjrarna utbytta (inga stora jobb eg).

Växellådans klackar till tvåan håller säkert om man inte våldar så mycket.. ;)

Se till att få ett bra pris, och var medveten om felen som kan dyka upp, det är allt jag vill säga!

/KetogaN - Köp Köp Köp!!

Jag tycker tyvärr att det låter som en rappelhoj! (åtminståde den du hade) 3000 mil är ju inte såå mycket. Eller vad menar du med "Gick stenhårt i 3000 mil"?

Varvstoppet på alla växlar hela tiden, Aldrig använda kopplingen, På bakslangen 97% av tiden och resten på framhjulet, Ingen service :rolleyes:

DB skrev:
Jag tycker tyvärr att det låter som en rappelhoj! (åtminståde den du hade) 3000 mil är ju inte såå mycket. Eller vad menar du med "Gick stenhårt i 3000 mil"?

Varvstoppet på alla växlar hela tiden, Aldrig använda kopplingen, På bakslangen 97% av tiden och resten på framhjulet, Ingen service :rolleyes:

Äh.. det är första årsmodellen.. både honda och yamma hade samma problem med sina korgar. lite barnsjukdommar har alla.. visste du om att kamkedjesträckaren är en vanlig pryl som pajjar på just din kawwa zx6r?

Servicen skötte jag till punkt och pricka.. men oljebyte, filter och allmän genomgång med smörjning förhindrar ingen kopplingskorg att rasa..

Min hoj gick mest på bakhjulet och varvades ALLTID ordentligt.. :crash

Det är så när man tillverkarna skrapar gram på varje pryl.. konsumenterna vill ju ha ner vikten, glöm inte att när den kom blev den superbike of the year med konkurenter som R1, 929 och ducatis..

750 är fet! bara kopplingskorgen är bytt, resten är småpill...

/KetogaN

edit: oj du hade visst en zx9r, men du förstår vad jag menar.

Barnsjukdomar?! Jappsarna har byggt sporthojar i snart ett halv sekel..! O Gixxern har ju följt med ett bra tag. På en 2-3 år gammal hoj ska man verkligen inte behöva ha problem på detta sättet... tycker jag iaf. Men jag vet inte, det kanske är så med alla hojar. Men 3000 mil är ju inte sååå himla mycket. Den byggs väl endå för att hålla åtminstone det dubbla?

Är det lika "illa" med Honda Blades'n? Det snackas ju så mycket om deras driftsäkerhet osv..? :va

Zee skrev:
Barnsjukdomar?! Jappsarna har byggt sporthojar i snart ett halv sekel..! O Gixxern har ju följt med ett bra tag. På en 2-3 år gammal hoj ska man verkligen inte behöva ha problem på detta sättet... tycker jag iaf. Men jag vet inte, det kanske är så med alla hojar. Men 3000 mil är ju inte sååå himla mycket. Den byggs väl endå för att hålla åtminstone det dubbla?

Det kom ju en helt ny modell av den -00 så 2-3 år gammal var den ju inte direkt, jag antar att senare modeller var utan barnsjukdomarna!

KetogaN - Jo jag fattar vad du menar :tummenupp

*stånk* & *stön* ...jag tror inte att 00:an e så "svag" som det låter här, men ja ska iaf inte ha en 00:a :tungan

Nu, vill jag veta om dylika problem upplevts på 02-03? :confused:

Å hur e de med 04:an? Jag menar, de e ju en helt ny modell... har även den "barnsjukdomar" :va

Gix skrev:
Å hur e de med 04:an? Jag menar, de e ju en helt ny modell... har även den "barnsjukdomar" :va

[Ironi på]
Självklart! J-a dret hoj det där. Ska du ha nått som håller så köp en BMW från tidigt 80tal.
[Ironi av]

KetogaN: Hade inte du vässat din motor?

Helvete va najs!

Ett sånt här skulle man ju bara måsta ha om man hade en 04:ans 750 Gixxer! :kär

Inte ens speciellt dyrt... 699,95$ Hoppas bara dom börjar komma i ngt annat material än stainless steel oxå? Kolfiber vore snyggt på en gul/svart :tummenupp

Bifogat

• ixildoubbleunderseat.jpg
    ixildoubbleunderseat.jpg
    66.2 KB · Visningar: 40
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8