Ska du sälja din 750 -00 eller ??
Jag har ALDRIG kopplat upp min hoj på bakhjulet, enbart gasat upp och växlat vidare. ALLA dom jag känner som hade en 750 -00 4st i skåne utöver mig själv hade problem med klackarna, bara du som inte haft det av mina vänner. (du kör väl som en #¤%&# (skojja lite med dig) )
"TPS'en fylls med silicon av racingförarna med hårda nerlägg. Har inte hört talas om en kass TPS på gata."
TPS står för throttle position sensor, det du talar om här är "tiltover" switchen som man fyller med silicon för att cykeln inte ska stänga bränslepumpen felaktigt.
"Japp, pga de elektriska STPS'erna. Nyare software som funkar med PC3. Men man kan mappa på andra sätt än PC. En rätt inställd -00 blir lika mjuk i sprutet som -02/R1000. "
Jag syftade såklart på cykeln i original utförande. Och jag får nog ta och inte hålla med vad det gäller att du skulle få den lika mjuk och rapp i gasen med en yoshibox (eller vad syftar du på)??
mja.. Din hoj var ett måndagsex.
Kopplingskorgarna är klena på Yamaha och Honda också. Mycket effekt på relativt liten koppling. Att wheela mycket och ofta, go figure...
Kopplingskorgen är reviderad, dvs reservdelen du får för att ersätta original är en ny modell. Icke den svaga som satt i från början i 00-01 och det har både jag, busfrö och andy från ystad och en kille från ängelholm fått uppleva.
(en tillverkare reviderar inte en fullt fungerade och stabil kopplingskorg)
Jag hittar inte på detta, och nej min hoj var inte måndagsex, jag körde den
hårt precis som man ska med en sporthoj. Jag var långt ifrån ensam om att ha dessa problem.
Mvh KetogaN