Skillnad på Gixxer 750 00-03!?

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tja!

Undrar om det hände ngt med Gixxer 750 åren 00-03? :confused:

Dom ser ju lika ut, förutom olika färgscheman då, men uppdaterades något annat under tiden? :confused:

Annars kan man ju lika bra köpa en 00:a ist. för en 03:a!? :va

Lite info http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R750_d.shtml

Så jävla snygg i gult :yoparty

2000_GSX-R750_fr_ye_450.jpg

edit: la till bilden

lite uppdaterat elektronik, samt databox. ingen choke på 03an. försök hitta ett ex som inte gått så "långt" på bakhjulet ( OBS: nu pratar vi kilometrar) då motorerna har begränsad smörjning men detta brukar man höra. kopplingskorgarna är oxå lita klena, vet ej om de har ändrat på det.

Gix skrev:
Tja!

Undrar om det hände ngt med Gixxer 750 åren 00-03? :confused:

Dom ser ju lika ut, förutom olika färgscheman då, men uppdaterades något annat under tiden? :confused:

Annars kan man ju lika bra köpa en 00:a ist. för en 03:a!? :va

finns in sprillans ny 03a blå/vit hos claessons motor i bromölla för 85000, helt ok pris

Elektriska sek.spjäll på 02 jämfört med vajer på 00 (därav choken).
Vajer är billigare att byta...

Polerat mellanrör, andra backspeglar.

majtii skrev:
Elektriska sek.spjäll på 02 jämfört med vajer på 00 (därav choken).
Vajer är billigare att byta...

Polerat mellanrör, andra backspeglar.

02-> är väl att rekommendera då 00-01 hade en del barnsjukdommar.

- Kopplingskorg.
- Vajrar till sekundärspjäll.
- Klackarna till 2:an är lite "lättslitna"
- TPS sensorn kan vara kass om du har otur.
- Kamkedjesträckaren har en kass konstruktion där last läggs på den lilla sprinten av härdad stål. (den gick av på min och det var rena turen att den inte vispa runt i motorn *puh)

02-> har dessutom nyare insprutning ala gsxr1000 och därför svarar den bättre och går lite mjukare än 00-01, med denna uppgradering blir det även billigare och enklare att eftermappa med powercommander 3 eftersom dyno firman kan koppla hojjen med "tuninglink" mjukvaran som mappar det mesta automagiskt. (till skillnad från 00-01 som använder powercommander 2 där man fick mappa för hand)

Hoppas det klarnar lite för dig..

/KetogaN - Har ägt en 00:a 750 med alla barnsjukdommarna på..

PS. Med detta sagt är det ändå den roligaste hoj jag kört på och av bana!! =)

Last edited:
Gix skrev:
Din låter fin... :tummenupp MEN: påbackad av en taxi å nästan stulen... :va va lämnar de för märk efter sig? :confused:

Vi tar med en gammal fråga. Fick följande grejer förnyade: Kåpor, Bromshantag, Styrända, Yoshi Tri-Oval, Kåpglas, Spegel, och stöld försöket ger nytt tändlås, tanklås, cutslås. Så nästan ny hoj :tummenupp

Men klart du ska ha en blå/vit/svart

Bifogat

• GSX-R2.jpg
    GSX-R2.jpg
    89.7 KB · Visningar: 118
Last edited:
- Kopplingskorg.
- Vajrar till sekundärspjäll.
- Klackarna till 2:an är lite "lättslitna"
- TPS sensorn kan vara kass om du har otur.
- Kamkedjesträckaren har en kass konstruktion där last läggs på den lilla sprinten av härdad stål. (den gick av på min och det var rena turen att den inte vispa runt i motorn *puh)

mja.. Din hoj var ett måndagsex.
Kopplingskorgarna är klena på Yamaha och Honda också. Mycket effekt på relativt liten koppling. Att wheela mycket och ofta, go figure...
Vajrar, japp, garantigrej. Men det är de elektriska TPS'arna också. Efter ett vajerbyte håller de. El.TPS'erna pajar fortfarande.

Klackarna. Har sett statistik på detta, inte särskilt många (i % räknat) som pajat. Koppla upp hojen i 2an har nog stått för de flesta rasen.

TPS'en fylls med silicon av racingförarna med hårda nerlägg. Har inte hört talas om en kass TPS på gata.

Kamkedjesträckaren har en begränsad livslängd. Pajar friskt även på Kawwor mfl.

02-> har dessutom nyare insprutning ala gsxr1000

Japp, pga de elektriska STPS'erna. Nyare software som funkar med PC3. Men man kan mappa på andra sätt än PC. En rätt inställd -00 blir lika mjuk i sprutet som -02/R1000.
Vill påstå att -00 är merdriftsäker på denna punkten än -02.

Last edited:
Helvete då... va ska man börja dra för slutsats här då? :va

Hmm... eftersom jag vill ha ngt som är nästan nytt skulle väl en -03:a (gul/svart(vill inte ha trad. vit/blå Suzuki(å dessutom har jag grå/svart läderställ))) (yada-yada-yada...) vara att föredra då... denna då oxå lite uppdaterad jämfört med 00-01, samt mera "driftsäker"!? :confused:

För er som läst någon tidigare post jag postat (ööh... :tungan ), så kan jag säga att jag nog knappast funderar på nån 636:a mer... vill helt enkelt inte byta ner mig kubiksmässigt, samt att jag har lite problem å tänka mig å byta märke... :rolleyes:

Å om jag själv får resonera gör jag det som så att: jag köpte min -98:a för 2 år sen, så om jag nu köper en -00:a e de ju samma sak... näe, en gul/svart 03:a skulle väl vara fin :tummenupp

P.S. Om det inte händer ngt med 04:ornas pris då till sommaren, vem vet!? :tungan

TACK iaf alla, å ös på med mera bara om ni har...

Ska du sälja din 750 -00 eller ??

Jag har ALDRIG kopplat upp min hoj på bakhjulet, enbart gasat upp och växlat vidare. ALLA dom jag känner som hade en 750 -00 4st i skåne utöver mig själv hade problem med klackarna, bara du som inte haft det av mina vänner. (du kör väl som en #¤%&# (skojja lite med dig) )

"TPS'en fylls med silicon av racingförarna med hårda nerlägg. Har inte hört talas om en kass TPS på gata."

TPS står för throttle position sensor, det du talar om här är "tiltover" switchen som man fyller med silicon för att cykeln inte ska stänga bränslepumpen felaktigt.

"Japp, pga de elektriska STPS'erna. Nyare software som funkar med PC3. Men man kan mappa på andra sätt än PC. En rätt inställd -00 blir lika mjuk i sprutet som -02/R1000. "

Jag syftade såklart på cykeln i original utförande. Och jag får nog ta och inte hålla med vad det gäller att du skulle få den lika mjuk och rapp i gasen med en yoshibox (eller vad syftar du på)??

Kopplingskorgarna är klena på Yamaha och Honda också. Mycket effekt på relativt liten koppling. Att wheela mycket och ofta, go figure...

Kopplingskorgen är reviderad, dvs reservdelen du får för att ersätta original är en ny modell. Icke den svaga som satt i från början i 00-01 och det har både jag, busfrö och andy från ystad och en kille från ängelholm fått uppleva.
(en tillverkare reviderar inte en fullt fungerade och stabil kopplingskorg)

Jag hittar inte på detta, och nej min hoj var inte måndagsex, jag körde den
hårt precis som man ska med en sporthoj. Jag var långt ifrån ensam om att ha dessa problem.

Mvh KetogaN

Last edited:
Även vår GSXR750-00 har tappat två tänder i korgen, den är enbart bankörd och jag kan inte ens wheela :död

GSXR1100R skrev:
Även vår GSXR750-00 har tappat två tänder i korgen, den är enbart bankörd och jag kan inte ens wheela :död

Men det är okej, jag har ett par original styrändsvikter till den som ni kan få så känns det bättre.. :pannkyss

KetogaN skrev:
Men det är okej, jag har ett par original styrändsvikter till den som ni kan få så känns det bättre.. :pannkyss
Ohh tack och tack även för i Lördags :pannkyss

GSXR1100R skrev:
Ohh tack och tack även för i Lördags :pannkyss

För att jag hälsade på dig inför freppa och dom andra så att det såg ut som om du verkligen fått vänner här nere efter 15år? :confused:
Det var så lite så!

/KetogaN

Så nu påstår du att jag kör som kärring?

Du förvirrade mej, givetvis tänkte jag på något annat än TPSen.
Yoshibox är ett annat alternativ till PC, även om de jobbar helt annorlunda. Vad jag syftade på är att man kan finjustera TPSen, inte bara efter displayen.

KetogaN skrev:
Ska du sälja din 750 -00 eller ??

Jag har ALDRIG kopplat upp min hoj på bakhjulet, enbart gasat upp och växlat vidare. ALLA dom jag känner som hade en 750 -00 4st i skåne utöver mig själv hade problem med klackarna, bara du som inte haft det av mina vänner. (du kör väl som en #¤%&# (skojja lite med dig) )

"TPS'en fylls med silicon av racingförarna med hårda nerlägg. Har inte hört talas om en kass TPS på gata."

TPS står för throttle position sensor, det du talar om här är "tiltover" switchen som man fyller med silicon för att cykeln inte ska stänga bränslepumpen felaktigt.

"Japp, pga de elektriska STPS'erna. Nyare software som funkar med PC3. Men man kan mappa på andra sätt än PC. En rätt inställd -00 blir lika mjuk i sprutet som -02/R1000. "

Jag syftade såklart på cykeln i original utförande. Och jag får nog ta och inte hålla med vad det gäller att du skulle få den lika mjuk och rapp i gasen med en yoshibox (eller vad syftar du på)??

Kopplingskorgen är reviderad, dvs reservdelen du får för att ersätta original är en ny modell. Icke den svaga som satt i från början i 00-01 och det har både jag, busfrö och andy från ystad och en kille från ängelholm fått uppleva.
(en tillverkare reviderar inte en fullt fungerade och stabil kopplingskorg)

Jag hittar inte på detta, och nej min hoj var inte måndagsex, jag körde den
hårt precis som man ska med en sporthoj. Jag var långt ifrån ensam om att ha dessa problem.

Mvh KetogaN

Med andra ord Gixxer 750 -00 är en skithoj eller? Fan jag som var lite sugen på en sån :rolleyes:

DB skrev:
Med andra ord Gixxer 750 -00 är en skithoj eller? Fan jag som var lite sugen på en sån :rolleyes:

Tydligen. Det enda jag har gjort är att byta ut vajrarna till sekundärspjället. För övrigt har den fungerat felfritt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2