Skillnad på G-Pack och TRE-MOD?

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Där det mullrar...Dalsland
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
Är det någon skillnad på S-Racings G-Pack tuningsbox och Bikersneed TRE-MOD? Förutom priset?? Gör det någon nytta på en GSXR 600 - 97?
 
Man kan faktiskt bygga sin egen tre-mod för en bråkdel av priset. Kolla runt på nätet så ska du få se.
"Strypningen" funkar så att tändkurvan ändras beroende på vilken växel som ligger i. Indikationen för vald växel är helt enkelt en resistor, vars motstånd är olika för olika växlar.
För att koppla förbi en sådan strypning, väljer man en resistans som motsvarar en växel med "ostrypt/optimal" tändkurva.
 
Last edited:
Rikard Thunderace skrev:
Man kan faktiskt bygga sin egen tre-mod för en bråkdel av priset. Kolla runt på nätet så ska du få se.
"Strypningen" funkar så att tändkurvan ändras beroende på vilken växel som ligger i. Indikationen för vald växel är helt enkelt en resistor, vars motstånd är olika för olika växlar.
För att koppla förbi en sådan strypning, väljer man en resistans som motsvarar en växel med "ostrypt/optimal" tändkurva.

Var kan man hitta detta på nätet / vad ska jag söka efter.
 
Last edited:
Rikard Thunderace skrev:
Man kan faktiskt bygga sin egen tre-mod för en bråkdel av priset. Kolla runt på nätet så ska du få se.
"Strypningen" funkar så att tändkurvan ändras beroende på vilken växel som ligger i. Indikationen för vald växel är helt enkelt en resistor, vars motstånd är olika för olika växlar.
För att koppla förbi en sådan strypning, väljer man en resistans som motsvarar en växel med "ostrypt/optimal" tändkurva.

O du har förståss ingen sida med kretsschema på detta :7peta ;)
 
Som jag hade fattat det så spelade tr-mod lr g-pack bara nån roll om man har en gixxer med insprutning? Men det kan ju vara helt fel uppsnappat av mig, nån kunnig som kan bekräfta hur det eg ligger till? :va
 
An3Azz skrev:
Som jag hade fattat det så spelade tr-mod lr g-pack bara nån roll om man har en gixxer med insprutning? Men det kan ju vara helt fel uppsnappat av mig, nån kunnig som kan bekräfta hur det eg ligger till? :va

Det stämmer. TRE funkar till 600 01+, 750 98+ och 1000 01+.
 
Visst är det enkelt att bygga en själv. Det är även lätt att misslyckas med att bygga en själv. Kan bli dyrt då. Jag köpte en färdig för jag har inte lust eller tid att bygga en själv just nu. Strax över 200kr med frakt och hela fadderullan från USAt. Kika på Ebay.
 
The Ocho skrev:
Det stämmer. TRE funkar till 600 01+, 750 98+ och 1000 01+.
plus SV650 03+ och SV1000 03+..och då kanske det funkar för V-strom också av 03+
 
G-pack / TRE-mod.

Rikard Thunderace skrev:
Man kan faktiskt bygga sin egen tre-mod för en bråkdel av priset. Kolla runt på nätet så ska du få se.
"Strypningen" funkar så att tändkurvan ändras beroende på vilken växel som ligger i. Indikationen för vald växel är helt enkelt en resistor, vars motstånd är olika för olika växlar.
För att koppla förbi en sådan strypning, väljer man en resistans som motsvarar en växel med "ostrypt/optimal" tändkurva.


Som jag har förstått nu efter svar även ifrån Bikersneed så funkar deras TRE-MOD bara på insprut. Så om jag skulle ha nått till min GSXR 600 -97 får det väll bli ett G-Pack.
Men jag tror inte att det är värt pengarna.... :rolleyes:
Tack för snabbt svar :tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top