hittade ett större bakdrev på addemoto när jag bytte. (4 kugg vill jag minnas)
Jag känner ärligt talar ingen jätte jätte skillnad, ville få bort lite av ryckigheten i låg/mellanreg vid stadskörning, lite bättre blev det.
Jätteskillnad blev det ju dock på hastmätaren, den visar ju fel org så det diffare rejält, införskaffa en speedohealer med som sagt.
just tidigare R6

rna (99-05) hade någon udda kedja (532), så har du drivpaket från yamaha (532) så hittar du nog inte lösa drev på eftermarknaden.
De flesta eftermarknadskit är förstärkta 530, det duger minst lika bra !
det kan skilja i kitten, en del ÅF har bara längsta kedjorna i lager och kapar efter ditt önskemål eller så har dem olika längder i lager.
fråga när du köper isf om du går upp bak, skall dem kapa kedjan, det är bättre att du gör det själv när du kollat längden med din uppsättning drev.
Tänk även på att det måste gå fritt överallt, kedjan rör sig i höjdled i drift, så att det inte tar i t.ex svingen.
Det blir tajtare mot svingen när du går ner fram, och tajtare mot ramen om du går upp bak.
En del hojar har jätehål i ramen, den del har ett mindre (har för mig att det är ganska restrektivt på R6:an)
Tar kedjan i så slits den fort ner, likaså din ram/sving.
När du inte köper org så kan ÅF säkert neka dig garanti om kedjan slits ner fortare.