Skillnad original VS Race avgas!

Det intressanta är väl vad man skulle klara av att uppnå om man körde med original avgas men kopplade bort allt miljötjaffs och gjorde en riktig mappning sedan jämföra det mot en cykel med helsystem och mapp för det...
 
Det intressanta är väl vad man skulle klara av att uppnå om man körde med original avgas men kopplade bort allt miljötjaffs och gjorde en riktig mappning sedan jämföra det mot en cykel med helsystem och mapp för det...

Xakt! Men skulle man inte kunna säga ett det är det jag gjort på min hoj? Nästan iaf? Remusgrenrör och originaldämpare = originalgas (nästan iaf) men mappat för effekt.
 
En viss poäng med eftermarknadsgrejer är väl att dom är ganska mycket lättare i många fall också, nog så viktig parameter för racing. Men dom behöver ju inte låta som en JAS på maxvarv för det iofs...
 
Men det räcker väl då att slänga på ett slipon, förr innan kat och skräp kom till så gav ju ett slipon ca 4-5 hkr i motorn! Idag :va
Måste väl finnas någon gatåkare som vet?
(Dock ska tilläggas att kat ej är skräp på bilar!)

Det intressanta är väl vad man skulle klara av att uppnå om man körde med original avgas men kopplade bort allt miljötjaffs och gjorde en riktig mappning sedan jämföra det mot en cykel med helsystem och mapp för det...
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top