Skillnad mellan Supertech och Supertech R (Stövlar)

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Nån som har koll på vad skillnaden är, och hur man ser skillnad mellan
AlpineStars Supertech och Supertech R?

(Hojstövlar alltså)

/Jocce

Supertech är fjolårets... Supertech R är årets!
....trot jag!

Supertech R blir det för mig i sommar! :) Yeeeeay!

Last edited:
Supertech är fjolårets modell, men vad jag vet skiljer det inget modellerna emellan när det handlar om innersko/konstruktion. Det är bara ett lite annorlunda designat skal.

Nästan rätt. Supertech har funnits i ett par olika varianter genom åren. Den första hade dragkedjan bak, sen hamnade dragkedjan på insidan. På Supertech R, som kom förra året sitter dragkedjan på utsidan. Supertech R är bekväma och förhoppningsvis säkra. Det enda minuset är priset som sedan 1/4 ligger på 4600:-.

de är väldigt annorlunda i innerskon och mycket mindre,de gamala är nästabn som snowboardskor i jämnförelse.om mellanskillnaden är värt det?inte i mina ögon men man slipper tryckpunkten som var på lilltån på de gamla.

Nästan rätt. Supertech har funnits i ett par olika varianter genom åren. Den första hade dragkedjan bak, sen hamnade dragkedjan på insidan. På Supertech R, som kom förra året sitter dragkedjan på utsidan. Supertech R är bekväma och förhoppningsvis säkra. Det enda minuset är priset som sedan 1/4 ligger på 4600:-.
Och varför har ni inte öppet idag? :4skrika

Jag kör S-tech R grymt sköna stövlar! Helt underbart att kunna dra ur innerskon när man stannar och det är varmt ute :) Vill du veta hur du ser skillnad så står det supertech R på utsidan av stöveln :tummenupp

Har ett par Supertech R jag också och håller med om att dom är grymt sköna.

Måste passa på att ställa en dum fråga om skon dock.. Plasten som sitter framme på utsidan av skon vid tårna..(sett det på flertalet andra också) vad ska det vara bra för? Det står ju Pull på den så något borde man kunna göra med det. Har kanske dragit för löst eller åt fel håll, för jag vet inte vad jag hoppas kunna få ut av att dra i den? :D
Hoppas någon kan svara på den (antagligen rätt korkade) frågan. :confused: :3freak

Måste passa på att ställa en dum fråga om skon dock.. Plasten som sitter framme på utsidan av skon vid tårna..(sett det på flertalet andra också) vad ska det vara bra för? Det står ju Pull på den så något borde man kunna göra med det. Har kanske dragit för löst eller åt fel håll, för jag vet inte vad jag hoppas kunna få ut av att dra i den? :D
Hoppas någon kan svara på den (antagligen rätt korkade) frågan. :confused: :3freak

Utbytbara skydd, så man slipper skrapa sönder stövlen vid kraftiga nedlägg.

Skrapskyddet? Det kan bytas ut mot exvis titan för posörpoäng.

http://www.biker-land.de/products/en/Boots/Racing-boots/Alpinestars-Supertech-R-black.html

Sjukt billigt om dom går för 4600:- hemma. Nån som handlat från biker-land å vet om dom sköter sig?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT