Skillnad mellan Dynojet å Factory kit till thunderace

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Något nytt på G
Är det ngn som vet om det är stor skillnad mellan Dynojet å Factory kit till thunderace i effekt förhållande?

Har blivit erbjuden Factory Kitet till ett mkt bra pris.

Last edited:
newbee skrev:
Så då kan jag lika gärna köpa factory kitet då...
Jomenvisst. Personligen skulle jag valt ett sånt oavsett. Eller bara låtit justera in förgasarna utan att lägga pengar på nåt kit. Ger i stort samma effekt det med....

Last edited:
Har fått för mig att det skall ge bättre gas respons med factory kitet?? + att jag tänkte ösa dit ett öppnare system med, kanske öppna upp luftburken också..

newbee skrev:
Har fått för mig att det skall ge bättre gas respons med factory kitet?? + att jag tänkte ösa dit ett öppnare system med, kanske öppna upp luftburken också..
Thunder Ace va? Gör så här. Ta bort locket på luftburken, det där runda med ett pyttelitet hål som den tar in luft igenom. Släng det åt helvete. Skaffa en bit plattjärn eller liknande, borra ett hål i den så att du kan skruva fast den istället för locket, och den håller luftfiltret på plats. Mycket überbra att göra. ThunderAcen och lika FZR1000 är så satans strypt av det lilla luftflödet som kan passera genom originallocket. Det kommer att bröta betydligt mer under tanken sen men det gör ju inget? Prova, jag lovar att du kommer känna skillnad! Speciellt då med förgasarkit, annat filter o slipon! :tummenupp

Jag hade valt Dynojet steg1, typ KN filter, slipon och tändförställare (advance unit). Jag hade inte skruvat på ett helsystem!

Last edited:
Var hittar man tändförställare (advance unit), ngt speciellt fabrikat??

newbee skrev:
Var hittar man tändförställare (advance unit), ngt speciellt fabrikat??
Tja... Leta på Google. AK motor säljer ju Factorykit men har ingen advance unit
Men jag har sett det nånstans att det finns
Kanske motospeed? MCExpress?

Skippa allt vad dynojet, bestyckningskit och advance unit det är apdyra produkter utan existensberättigande.

Bestyckningen i ett aftermarketkit är bara marginellt bättre än orginal. Det enda som verkligen ger resultat är att efter demontering av luftburkssnorkeln + ev montering av slipon så lämnar man in cykeln för injustering i bänk.

Advance unit fixar man själv genom att slipa upp orginalhålen på plattan till tändningspickupen. Sök på forumet efter någon av andersbrinks inlägg i frågan.

Borsiin JR skrev:
Skippa allt vad dynojet, bestyckningskit och advance unit det är apdyra produkter utan existensberättigande.

Bestyckningen i ett aftermarketkit är bara marginellt bättre än orginal. Det enda som verkligen ger resultat är att efter demontering av luftburkssnorkeln + ev montering av slipon så lämnar man in cykeln för injustering i bänk.

Advance unit fixar man själv genom att slipa upp orginalhålen på plattan till tändningspickupen. Sök på forumet efter någon av andersbrinks inlägg i frågan.

Det jag primärt är ute efter är bättre gasrespons, menar du att det räcker med att öppna upp luftburken mer å en injustering i bänk räcker :va :confused:

newbee skrev:
Det jag primärt är ute efter är bättre gasrespons, menar du att det räcker med att öppna upp luftburken mer å en injustering i bänk räcker :va :confused:

Absolut ett jetting kit är bara en hög munstycken och nålar där orginalmarkeringen har slipats bort så att det inte skall kunna kopieras. Det är överpris för helt vanliga munstycken/nålar vilka säga fungera bättre (vilket inte är nödvändigt).

Demontera locket på luftburken (+ slipon om du vill) och lämna in för justering i bänk. Det ger dig mer effekt än vad alla världens hokuspokus prylar tillsammans.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D