Thundercat
Ringmärkt
vad är det för skillnad mellan crt och tft-skärm? Vilken är bäst? Vad skall man köpa? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Svår fråga, vad ska du ha den till, är du en sån som spelar snabba spel dygnet runt så är det crt skärm.Thundercat skrev:vad är det för skillnad mellan crt och tft-skärm? Vilken är bäst? Vad skall man köpa?![]()
Normalt har en CRT bättre svärta och respons. En LCD-TFT har överlägsen geometri och stabilitet (blinkar inte vilket är behagligt för ögona vid längre användande). Dessutom är en LCD-TFT helt pixelperfekt gentemot en CRT om det har någon betydelse.Thundercat skrev:vad är det för skillnad mellan crt och tft-skärm? Vilken är bäst? Vad skall man köpa?![]()
I mitt tycke fungerar de alldeles utmärkt att spela på, även lite äldre maskiner med max respons på 25ms. Men det är jag det, många tycker att de skärmarna känns laggiga vid spelande (jag tror att många har "hört" att det släpar, men aldrig utvärderat själv). R1 Uffe skrev:Svår fråga, vad ska du ha den till, är du en sån som spelar snabba spel dygnet runt så är det crt skärm.
Vill du vila ögonen, vill du ha en kärm som inte avger värme som ett kärnkraftverk, vill du ha flimmerfri bild, surfar du mkt och spelar lite så är det TFT som gäller gärna med en DVI utgång

morlock skrev:I vanliga fall (normala LCD-paneler) har du en högre upplösning på en 19" CRT än en LCD-dito. Och du får mer skärm för pengarna på en CRT; även i fysiska mått,![]()

Thundercat skrev:Är tft en plattskärm och crt de gamla klumpiga asen?![]()
LCD-TFT == "Liquid Crystal Display - Thin Film Transistor"Thundercat skrev:Är tft en plattskärm och crt de gamla klumpiga asen?![]()

morlock skrev:LCD-TFT == "Liquid Crystal Display - Thin Film Transistor"
CRT == "Cathode Ray Tube"
![]()
Thundercat skrev:Vad skall man med en DVI utgång till?![]()
Enkelt förklarat så får du bättre/klarare bild med DVI (digitalt) än VGA (Analog). Men till 90% så har de flesta TFT skärmar idag DVI, det är bara hoppas att ditt graffakort har DVi utgång ?????????, men det finns adapters till detta, så du behöver inte byta graffaakort för detThundercat skrev:Då vet jag. Såg ingen skillnad på skärmarna när korten var tagna framifrån.
Men vad är DVI utgång som ni pratade om?
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller