Skillnad i Dainese skinnställs olika modeller?

  • Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date

Raderad medlem 61114

Guest
Har idag ett Dainese Assen skinnställ Men det är lite för tight, men går jag upp en storlek till kommer det bli för långt och alldeles för stort i benen. Är på gång att beställa ett Dainese Laguna Seca 5, som har rejäla stretchpaneler längs med sidorna. Någon som har koll på om det kommer att vara rymligare trots samma storlek? (tack vare de rejäla stretchpanelerna, Assen har i princip inga alls)

Det är inte mkt mer utrymme jag behöver, det jag har nu sitter bra, men om airbagen löser ut är jag lite nervös. Vill ha lite utrymme till.

Givetvis är det bara att prova, men kostar både mig och säljaren pengar att skicka fram och tillbaka, och att köra 40 mil till närmsta handlaren som har ett hemma är uteslutet.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Du har inte funderat på Dainese specialstorlekar? De har långsmala och korttjocka ställ. Tyvärr är utbudet något begränsat till Laguna Seca 5 på helställ och tre delade modeller. Men det kanske inte är ett problem då du ändå funderade på Laguna Seca 5.
Tänker att Shorter stature "Conformato Version" kanske hade passat dig bättre.

Låt säga att du är 180cm lång, men storlek 58 gjort för 187cm är vad du kan få på dig. Tittar du i tabellen för specialstorlekar så ser du att storlek 28 motsvarar 58 i vidd, fast är anpassat till någon som är 180cm lång.

Om det inte måste vara just Dainese, så har även Held motsvarande specialstorlekar på sina ställ. Det står att du bor "kring Göteborg". SMX Sports i Frölunda hjälpte mig att plocka hem Helds prylar i flera storlekar så jag kunde prova ordentligt och välja det som passade mig bäst. Är väldigt nöjd med att äntligen ha ett ställ som både är bekvämt och sitter bra.

Vill du köra på Dainese så tycker jag gott att du kan beställa hem två storlekar. Ett nytt Laguna Seca går loss på 13.000kr, returfrakten ligger på runt en femhundring. Jag hade hellre lagt 13.500kr och varit säker på att jag valt det bekvämaste stället.
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Du har inte funderat på Dainese specialstorlekar? De har långsmala och korttjocka ställ. Tyvärr är utbudet något begränsat till Laguna Seca 5 på helställ och tre delade modeller. Men det kanske inte är ett problem då du ändå funderade på Laguna Seca 5.
Tänker att Shorter stature "Conformato Version" kanske hade passat dig bättre.

Låt säga att du är 180cm lång, men storlek 58 gjort för 187cm är vad du kan få på dig. Tittar du i tabellen för specialstorlekar så ser du att storlek 28 motsvarar 58 i vidd, fast är anpassat till någon som är 180cm lång.

Om det inte måste vara just Dainese, så har även Held motsvarande specialstorlekar på sina ställ. Det står att du bor "kring Göteborg". SMX Sports i Frölunda hjälpte mig att plocka hem Helds prylar i flera storlekar så jag kunde prova ordentligt och välja det som passade mig bäst. Är väldigt nöjd med att äntligen ha ett ställ som både är bekvämt och sitter bra.

Vill du köra på Dainese så tycker jag gott att du kan beställa hem två storlekar. Ett nytt Laguna Seca går loss på 13.000kr, returfrakten ligger på runt en femhundring. Jag hade hellre lagt 13.500kr och varit säker på att jag valt det bekvämaste stället.
Jo jag har kollat på dessa, men tillgången är begränsad. Jag har hur som beställt ett Laguna Seca nu så får jag prova, returfrakt 150 spänn, annars så ska jag snacka med smx igen.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top