Skilja en äkta blondin från en fejkblondin

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Först och främst gäller det här tjejer och har ingenting med hårfärg och intelligens att göra.

Jag har alltid trott att man kan avslöja en oäkta blondin genom att kolla om håret är mörkt längst inne vid hårbotten. Visst kan man ha lite mörkare hår eller annan färg intill hårbotten om man är naturligt blond men då brukar det vara en jämn övergång och färg som går i ton med det blonda.

Men eftersom att jag i förrgår hamnade i diskussion med en bekant som påstod att en naturligt blond tjej visst kan ha mörk hårutväxt, undrar jag vad som verkligen gäller.

Vad säger den mansdominerade expertisen på SH? :confused:

Titta morgonen efter!
Är hon ful, dvs inga synliga ögonbryn så var det bara smink kvällen innan dvs. en riktig blondin :hihi

Alla tjejer är blonda innerst inne.

Säker på att det var äkta blondiner, kollade du utväxten?

Inbillar mig att de sämsta blondinerna att dejta är dom som inte är äkta. Dom fejkar ju från första början menar jag:tuttar:mad:

Kan påstå att hårfärgen inte spelar in i om dom är falska, det är alla i någon form.

Fråga henne hur mycket klockan är, säger hon "vet inte" så är det en äkta blondin. En fejk tar upp mobilen och kollar.

Blondiner gillar stötstångsmotorer och muller, det märks direkt.

Jag fick höra för längesedan att brunetter alltid har mörkare bröstvårtor, så du får be henne att visa :tuttar

Jag är mest nyfiken på varför detta anses vara en viktig fråga för vissa?

Någon viktig fråga är det inte, personligen ville jag mest få en uppfattning om hur många det är som bleker håret och i förlängningen veta varför det är så viktigt att få folk att tro att man har blont hår.

Det är väl helt sant att äkta blondier kan ha en lite mörkare ton på utväxten. Men en bra tumregel är att blondiner färgar håret mörkt, och mörkhåriga blonderar det. En liten delmängd av båda behåller sin naturliga hårfärg. :banana

Sedan beror det ju lite på hur utväxten ser ut med. Naturligt mörka rötter ser inte ut som färgad utväxt.
Dessutom behöver en riktig blondin inte ha blont fittkrull heller, för att förvirra det hela ännu mer.:va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph