Skifta "svålen" billigt fråga

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tjena

Jo, jag vet detta varit uppe tidigare. Men vill ha uppgifter 2016 :-)

Köpt ett nytt däck för en tredjedel av priset på Blocket till hojen. Min fråga är om "någon" vet var kan kan få det avkrängt och skifta sulan utan råna mig som fattig MC-åkare? Jag lämnar in hela hjulet och jag bor runt Stockholm (Särbor lite här och där med kvinnor runt området så spelar ingen roll norr eller söder om stan).

Hare gött! Snart ska hojen ut från vardagsrummet och lufta sina vingar :-)

/Peter

Eftersom ingen annan verkar orka svara så är det väl min tur att meddela att det fortfarande är wheeler dealer som gäller om man är för feg för att göra det själv.

Det finns ingen som helst anledning att klämma fingrarna svärandes när man kan få det gjort för hundrafemtio spänn:brynad ( Se ovan )

Aha

wheeler dealer som tidigare låg på söder? Jösses, lever han fortfarande. Hmmm Tja, jag lever ju än :-)

Sen "särbo..." Har inte en hojåkare också fruntimmer såsom sjömän, "en i varje hamn"?

Tack och bock. Blir ett besök hos wheeler dealer då.

Min närmsta verkstad tar 200:- inkl balansering. Det tycker jag är värt så slipper man själv, bekväm som man är.

PeterDeleter:
WheelerDealer-Kjell huserar numera i Nacka (Kranglans väg 3) om du inte har koll på det. Men det står på hans webbplats - inkl. vägbeskriving såklart.
Jag var där för någon vecka sedan och mottog hans UTMÄRKTA service/tjänster :yoparty

/H

Ha-ha

Gillar det här forumet då ni är trevliga samt kan ge bra tips och har humor. Jag bugar och tackar för tipsen och övriga inlägg.

Och när det gäller en "kvinna i varje hamn" så har jag endast en egentligen och det är min Suzuki "widowmaker", eller "donatorcykel" som står i vardagsrummet ännu men inte länge till förhoppningsvis. Men idag är jag i den åldern jag inte behöver kränga gummi på varken det ena eller andra. På tal om det... Är med i 10K-meters klubben flygplan och inte en skitig toa och undrar om det finns en över 200km/tim -klubb med motorcykel inom samma gebit?

Ha de bra nu och tack återigen för era svar!

/PeterDeleter

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...