Skidresa Sälen 2010

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag & sofi har pratat om skidresa till sälen under nästa år, när exakt är inte spikat, ej heller exakt vart. Men någon gång under januari eller februari.

resan kommer att vara från lördag/söndag till lördagen veckan efter
så alla som e sugna att hänga på behöver ta 5 dagars semester.

Tanken är att köra bil upp (ca 150 mil T&R) så 2 pers får plats i bilen utöver oss.
Finns det stort intresse, så kan man ju alltid köra fler bilar upp.

PRISER
vi kommer att hyra stuga under en veckas tid, vilket kostar mellan 2000:- 3200:- för en vecka. (max 800:- (finns billigare alt. & fler bäddar)
liftkort för 5 dagar kostar 1410:-
bensin/diesel fram & tillbaka 500:-/man vid 4 pers (ev.billigare)
skidhyra 750:- / komplett utrustning, skidor, vuxen

Max 3500:- totalt + mat ... ev. billigare om man har egen utrustning, eller om man hyr stuga med fler bäddar

Vill du läsa mer om skidbackarna, stugorna eller priser,
Besök http://www.skistar.com/salen/svenska/

Last edited:
åhååå cp-mysigt!
jag vill jag vill jag vill!
jag vill dock INTE se er stå o kramas i skidbacken hela tiden :mad: *muttrar surt*. Dock kommer plånboken skrika om jag hänger med... men ni två får ha det så kul :rolleyes:

MEN FÖR FAAAN!!!... eftersom de enda jävlarna som tycks skriva här ändå inte har råd att åka så säger jag såhär, ni åker troligtvis ändå förbi mig när ni åker upp, så..kan ni plocka upp mig på vägen så följer jag med!!!

Skidor e Da shit. Men Sälen e sådär.

Men jag e gärna på.

Åker till Sälen över nyår, och Österrike till påsk.

Förmodligen en sväng neråt alperna en gång till innan dess, men vi kan väl kolla lite datum:banana

Åka till sälen när man bor i skåne :S

Skidor e Da shit. Men Sälen e sådär.

Men jag e gärna på.

Åker till Sälen över nyår, och Österrike till påsk.

Förmodligen en sväng neråt alperna en gång till innan dess, men vi kan väl kolla lite datum:banana

Österrike e lite dyrare än sälen.. där börjar priserna runt 3500:-
så ja.. sälen e en budget variant, jag hade gärna åkt till österrike i stället

Helt jävla OT:
Är ww och sofiii "officiella" nu då?
Grattis i så fall, skönt att slippa hålla på att gissa! :D

Vi intar Sälen i påskveckan så nope... inga mer skiddagar för oss.

klart dom e gammelgubben har lyckats fånga ungtösen jag e mycket imponerad och har en helt ny respekt för ww vill bli som han när jag blir stor :krama
nu måste jag dock leta på högstadierna för dom ska va unga för mig jobbigt du vet man förstår inte vad dom pratar om

jag är alltid sugen på snowboard... beror bara vilken vecka ni är sugna på att sticka.....

Jag är sugen som fasiken på att hänga med :tummenupp

Har ev några till som också är på så då kan vi försöka lösa stor stuga :)

Just nu ser det ut som att det blir en weekend (tors-sön) vecka 6. Då åker vi alltså upp onsdag natt och kör hem söndag dag. Just nu letar vi efter stuga i tandådalen, ligger runt 3600:-.

Liftkort 3 dagar vuxen: 880:-
Komplett skidutrustning 3 dagar: 505:-(nybörjare) 655:- (medelgod)
Komplett snowbladesutrustning 3 dagar: 400:-
Komplett snowboardsutrustning 3 dagar: 625:-

Tillkommer 40-80:- om ni vill ha försäkring på de! 10 procents rabatt om man bokar i förväg på nätet med :)

Men vi måste boka stuga denna vecka...dom börjar ta slut. Tänkte att vi kunde samlas hemma hos henke och planera nån dag, helst så snart som möjligt. Men verkar som om folk inte kan innan samtidigt innan söndag?:huvet

Så vad säger ni? ska jag o henke boka stuga för veckoslutet vecka 6 så kan vi planera resten på söndag när ni andra är med???:)

Jaja åk ni upp och lalla runt:arsele

Förtydligande"skåningar åker marginellt bättre skidor än danskarna":arsele:arsele

Men det kan ju vara bra för er att få frisk luft och lite motion:tummenupp

Just nu ser det ut som att det blir en weekend (tors-sön) vecka 6. Då åker vi alltså upp onsdag natt och kör hem söndag dag. Just nu letar vi efter stuga i tandådalen, ligger runt 3600:-.

Liftkort 3 dagar vuxen: 880:-
Komplett skidutrustning 3 dagar: 505:-(nybörjare) 655:- (medelgod)
Komplett snowbladesutrustning 3 dagar: 400:-
Komplett snowboardsutrustning 3 dagar: 625:-

Tillkommer 40-80:- om ni vill ha försäkring på de! 10 procents rabatt om man bokar i förväg på nätet med :)

Men vi måste boka stuga denna vecka...dom börjar ta slut. Tänkte att vi kunde samlas hemma hos henke och planera nån dag, helst så snart som möjligt. Men verkar som om folk inte kan innan samtidigt innan söndag?:huvet

Så vad säger ni? ska jag o henke boka stuga för veckoslutet vecka 6 så kan vi planera resten på söndag när ni andra är med???:)

ja kan inte på söndag jobbar kväll då:död

så ring mig när ni har bestämt allt... ja ska inte ha något me skidor o göra bara hahahahaha

jag kan vilken dag som helst utom fre :D så söndag e perfekt, hehe, men för övrigt kan ni gärna boka, ju snabbare destu bättre :tummenupp

e det nu spikat att det blir vecka 6?? mest så jag kan boka in ledighet innan någon annan pajas på jobbet gör det.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back