Skicka ritning och få fräst eller svarvat i staterna. Vad hette nu företaget?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Någon här som har en länk till det där företaget i staterna (tror jag att det var) som man kunde skicka ritning till via deras sida så fräste eller svarvade de efter denna ritning och skickade delarna? Man fick ladda ner något program som de tillhandahöll så kunde man rita där. Någon som vet vad jag menar? Skulle visa för en bekant men det sket sig eftersom jag inte hittade sidan...

Smart affärside, borde inte det där finnas närmare, typ öststaterna?

Jo, ditt lokala gymnasiums CAD/CAM utbildning! :tummenupp
Jag tillbringade ett antal timmar med AutoCAD när jag gick på gymnasiet. Och testade även något antikt CAM-program för simulering. Men det finns inte en chans att jag skulle ha kunnat åstadkomma något med en CNC-maskin, vilket det för övrigt inte fanns en enda av på skolan. Grabbarna på industriprogrammet (på en annan skola) hade däremot fixat det för materialkostnaden och en princesstårta. :tummenupp

Jag tillbringade ett antal timmar med AutoCAD när jag gick på gymnasiet. Och testade även något antikt CAM-program för simulering. Men det finns inte en chans att jag skulle ha kunnat åstadkomma något med en CNC-maskin, vilket det för övrigt inte fanns en enda av på skolan. Grabbarna på industriprogrammet (på en annan skola) hade däremot fixat det för materialkostnaden och en princesstårta. :tummenupp

Nuförtiden har dom fullt utrustade verkstäder och kör ut bitarna dom caddar...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka