Skicka MC med Lastbil, transport?

nacka_

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XTZ 750
Hej, jag har köpt en MC, men har inte skaffat mc kort ännu så jag får inte köra den.

Mitt problem är att jag vill ha upp min hoj till luleå i sommar, men jag bor i gävle, så jag skulle behöva skicka den med någon transport, typ lastbil.

finns det någon här som har tips på företag som gör detta, gärna billigt! jag antar att posten, dhl, bussgods(?) kan ta emot den... men dom var så förbaskat dyra :/

någon med tips?

Tack!

Ingen bekant med kort som kan tänka sig att köra några mil med hojen? Det hade väl varit mitt första alernativ.

Be någon som ändå ska åka upp med skåpbil ta med den (+ ev dig), hyr bil/släp å hämta den själv eller be någon köra upp den (mot resa tillbaka) :tummenupp
jo, det har jag tänkt på men det är ingen som ska gävle - luleå =(
att hyra bil och släp + bil blir minst lika dyrt... tyvärr

Ingen bekant med kort som kan tänka sig att köra några mil med hojen? Det hade väl varit mitt första alernativ.
inte vad jag vet... känner ingen här som ska norrut, och där "hemma" finns väl bara farsan... och han lät inte sugen :va

Jag kollade frakt på hoj från Överkalix till Göteborg med Schenker.. 4800:- plus moms. Billigt NEJ:rolleyes:

Hej.
Jag hade gärna kört upp den med mitt godståg!
Nu kör jag dessvärre i dom södra delarna av sverige.
Kolla med Green cargo eller nåt annat godsföretag.
Tror säkert att dom kan hjälpa dig.
1 tårta till lokförarn uppskattas.:D
jaha, så man kan skicka den med tåg? låter som ett bra alternativ det med! =) ska kolla upp det, om du trots allt har vägarna förbi norrut så kan du ju höra av dig här i tråden :tummenupp

Jag kollade frakt på hoj från Överkalix till Göteborg med Schenker.. 4800:- plus moms. Billigt NEJ
ajaj, det var inte billigt.. jag har sett på blocket att vissa firmor kan skicka och då kostar det bara 500-1200:- extra "över hela sverige" skriver dom... jag undrar vilka företag dom kör med, detta måste undersökas!

Ring en massa små-åkerier som kör den sträckningen eller någotsånär i krokarna så kan du nog få det till överkomligt pris. God tur!

Hade jag varit dig så hade jag kört upp den iaf.
jo det är faktiskt ganska lockande, men om polisen står någonstans efter dessa 75 mil och jag blir stoppad är det roliga slut för ett bra tag frammåt + att det hade blivit billigare att skicka den pga. höga böter.

sen har jag bara kört två körlektioner ännu så jag vet inte om jag är riktigt redo ännu för en så lång tur...

jo det är faktiskt ganska lockande, men om polisen står någonstans efter dessa 75 mil och jag blir stoppad är det roliga slut för ett bra tag frammåt + att det hade blivit billigare att skicka den pga. höga böter.

sen har jag bara kört två körlektioner ännu så jag vet inte om jag är riktigt redo ännu för en så lång tur...

Det är bara du som kan avgöra det. Åk en sen kväll mot mitten av sommaren så är det ingen ute och ljust hela vägen.

Tjenare!
Jag pluggar i Luleå själv och har en kompis som ska ner till Norrköping när skolan slutar.
Om du vill skulle jag kanske kunna åka med honom ner och köra upp hojjen åt dig igen.

Du kan ju se det som en sista utväg om inte annat :tummenupp

Jag bor i Vännäsby utanför Umeå och jobbar på Arlanda. Är inne på min 23e säsong med MC nu och fixar du bara så att jag kommer hem igen så kan jag lösa det.
Nästa alternativ är att jag har en kompis som har flyttfirma och där beror allt på hur och var och när han har körningar åt rätt håll.
PMa om du är intresserad.
Men kör inte innan kortet är klart det är definitivt inte värt det.

schysst att ni orkar hjälpa mig om jag inte kan få upp hojen på annat vis!! jag uppskattar er verkligen, skönt att det finns "eldsjälar"! jag har kollat runt lite men inte hittat något bra ännu, tips är fortfarande välkommna!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!